(Omöjlig?) Bildgåta [SL land]

Startat av Yujin Zhang, 25 september 2009, 18:51:14 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Yujin Zhang

Jag tycker det var ett tag sen jag såg en bildgåta från SL-land, so here we go: :)


Var tog jag denna bild under en misslyckad jakt på nya fotoplatser?

Rojje

Linje 629 mellan Rydbo-Arninge, vild chansning!

Yujin Zhang

Citat från: Rojje skrivet 25 september 2009, 19:23:59 PM
Linje 629 mellan Rydbo-Arninge, vild chansning!

Tyvärr fel, men du är inne på rätt trafikområde! =)



Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.


Karsten



Jonas Strömblad

Linje 615 på den lilla krokiga biten förbi Ullna mellan Arninge och Gamla Vaxholmsvägen?
/J

Yujin Zhang

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 26 september 2009, 21:18:31 PM
Linje 615 på den lilla krokiga biten förbi Ullna mellan Arninge och Gamla Vaxholmsvägen?
/J

Mja...du är inne på rätt linje; får jag höra vilken hållplats bussen står vid? :)

Carl W

Citat från: Yujin Zhang skrivet 27 september 2009, 00:13:22 AM
Mja...du är inne på rätt linje; får jag höra vilken hållplats bussen står vid? :)

Skavlöten.

Rojje

Citat från: Yujin Zhang skrivet 27 september 2009, 00:13:22 AM
Mja...du är inne på rätt linje; får jag höra vilken hållplats bussen står vid? :)

Gamla Vaxholmsvägen?

Nico


Alltså ursäkta jag påpekar detta, men en riktig [bild]gåta eller motsvarande bör väl i alla fall innehålla antingen någon form av ledande/beskrivande text alternativt att det finns någon/några synliga ledtrådar på själva bilden som kan erbjuda en rimlig chans till ett svar? I det här fallet syns bara något som verkar vara en Volvo B9S bakom ett gäng träd vilket innebär att det kan vara fotat var som helst där vagntypen rullar i SL-dekor.

Utan text alternativt utan några eventuella ledtrådar alls i bilden (förutom möjligen elledningarna) så är det som sagt inte en konkret gåta som går att lösa utifrån kunskap utan man kan bara (som även görs här) närma sig ett möjligt svar genom att kasta fram det ena förslaget efter det andra och utesluta de som visat sig vara fel. Med andra ord så är detta knappast någon bildgåta utan en ren gissningstävlan!


»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Yujin Zhang

Citat från: Nico skrivet 27 september 2009, 11:02:54 AM
Alltså ursäkta jag påpekar detta, men en riktig [bild]gåta eller motsvarande bör väl i alla fall innehålla antingen någon form av ledande/beskrivande text alternativt att det finns någon/några synliga ledtrådar på själva bilden som kan erbjuda en rimlig chans till ett svar? I det här fallet syns bara något som verkar vara en Volvo B9S bakom ett gäng träd vilket innebär att det kan vara fotat var som helst där vagntypen rullar i SL-dekor.

Utan text alternativt utan några eventuella ledtrådar alls i bilden (förutom möjligen elledningarna) så är det som sagt inte en konkret gåta som går att lösa utifrån kunskap utan man kan bara (som även görs här) närma sig ett möjligt svar genom att kasta fram det ena förslaget efter det andra och utesluta de som visat sig vara fel. Med andra ord så är detta knappast någon bildgåta utan en ren gissningstävlan!

Ja jag tänkte lägga ut en ledtrådsbild om det visar sig vara helt omöjligt, men visst, ska vi köra på den attityd så kan man lika bra skit i det...