Linköpings Trafik AB 5306 - något för Kvarne? [Bild]

Startat av Ulf Rådeström, 16 december 2008, 00:50:41 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Rådeström


Martin Brynhildsen

Kul med en gammal bild från hemstaden :) Min nuvarande arbetsplats kom även med på ett hörn!

AL

Måste säga att just denna Ötraf-lack var väldigt snygg - till skillnad då mot dagens!  Men denna gillade jag redan när den kom!  :)

Bussmicke

Citat från: AL skrivet 22 december 2008, 21:23:37 PM
Måste säga att just denna Ötraf-lack var väldigt snygg - till skillnad då mot dagens! 

Äntligen en till på min sida.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

AL

Äntligen?  Gillar verkligen alla andra den nya hmmm... lacken?  Seriöst, den skulle kanske funka på turistbussar eller nå't, men på linjetrafikbussar, (stads- eller landsort), njaaääää... Det är lite jippokulör över det!

yngrot

Det var ju bättre förr det gäller även de flesta länslacker...  men  det finns någon som tycker nu ska vi göra det lite "flaschigare" men inte sjutton åker fler buss för det....spara lite pengar behåll det som alltid funkat. De som åker ´bryr sig inte vilken färg bussen har...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Stefan P

Hej

Var det inte så att stadsbussar och landsbyggdsbussar hade två olika färgsättningar för att folk lättare skulle hitta rätt buss?
Rätta mig gärna om jag har fel, har fått dåligt minne på sistonde.

mvh Stefan P