Malmös nya linjenät

Startat av AdamL, 05 juli 2025, 11:34:44 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

AdamL

Vad tycker ni om linjenätet numera?

Buss_Lund

Arlöv har linjer är 1-2 samt 6an,8an och 9an 10an 11an 12an oxå 16an. Mölledal har linjer 3an-5an samt 7an 14an,15an samt 35an Tror jag

Anders.o93

I och med tidtabellsskiftet 15 juni har vissa ändringar gjorts med vilka linjer som tillhör vilken depå och är nu som följande:
Arlöv: 1,2,4,6,8,9,10,11,13,16,37,39,55
Mölledal: 3,5,6,7,12,14,15,35

Buss_Lund

Hur kommer det sig med regiontrafiken som står i Arlöv och snart kommer fler regiontrafiken linjer som Nobina vann nyligen så hur blir dom då ? Det kommer bli riktigt trångt depån med regiontrafiken och stadstrafiken

Anders.o93

Det kommer inte få plats några fler regionbussar på depån i Arlöv. Det var redan problem att få plats med de 18 nya Solaris. Där har de fått plocka bort personalparkeringar och göra om till laddplatser för de nya Solaris.
Jag förutsätter att depån Transdev har i Arlöv kommer att tas över av Nobina vid övertagandet av regiontrafiken Malmö/Lund.

Buss_Lund

Ja det skulle varit bättre att Nobina ta över depån där transdev i Arlöv så kanske Nobina elbussar regiontrafiken och dubbeldäckare skulle flytta dit så det kommer lösa sig att ger mer plats till stadstrafiken

Anders.o93

Eftersom ursprungsinlägget har ändrats med en annan fråga så svarar jag på den som förare.
Inget fel på nya linjenätet, men tyvärr har det varit alldeles för snäva tidtabeller på vissa linjer där vi har har haft några otroliga förseningar konstant. Men nu har de kommit till insikt med detta och har försökt förbättra körtiderna så vi hoppas det ska hjälpa en del.