Skandal med hållplatsskyltarna i Solna

Startat av IvveRivve004, 30 september 2022, 13:42:15 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

IvveRivve004

Hej!

Sen 565:an mellan Sergels torg och Brunnby vik lades ner i december 2021 så har jag haft stora problem med hållplatsskyltarna vid Järva krog (i båda riktningarna), Frösunda (mot Sergels torg då, för skylten mot Brunnby vik tycks inte finnas där) och Haga södra (mot Sergels torg, mot Brunnby vik är det redan fixat). De skyltarna visar fortfarande 565, trots att det har gått något längre än en graviditet varar sen linjen lades ner. Jag tog upp problemet med SL redan i juni men absolut inget har hänt sen dess. (Vid hållplatsskylten vid Frösunda står förresten inte nattbusslinjerna 598 och 697 med, utan istället att nattbusslinje 597 stannar vid hållplatsen, trots att den egentligen går mellan Märsta station och Hällsboskolan i Sigtuna)

Jag hoppas också att de har gjort något åt hållplatsskylten vid Karolinska sjukhuset Eugeniavägen i nordgående riktning, för där stod 67:an fortfarande med, trots att sträckan till Frösundavik från Odenplan för den linjen försvann i december 2019.

Maven

SL:s outsourcade kundtjänst är snabba på att utföra sitt uppdrag – att registrera ärenden – men sedan verkar det oftast inte hända så mycket mer än att de hamnar i en stor databas.

Resenären

Ja det verkar som att ingen är ansvarig för något på SL. Bara för KPI-er inte att det funkar.

Ersa

Jag tror inte på att det är på Trafikförvaltningens nivå de största problemen finns, utan mera hos respektive trafikutövare.
Fel på hållplatser/glaskross, felaktiga skyltningar, nerkörda hållplatsstolpar och saknade topptavlor i Upplands Väsby, Vallentuna och Norrtälje, inkl ställen långt ut i skogen, brukar här vara åtgärdade sisådär två-tre dagar efter att fel rapporterats in till SL:s kundtjänst.

Maven

Så kan det säkert vara, men om Trafikförvaltningen gör sitt jobb så borde de väl upptäcka det när de följer upp att de får vad de betalar för?