SLs kartor, problem att öppna?

Startat av homer, 18 juni 2022, 11:27:44 AM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

homer

Är det fler än jag som inte lyckas öppna SLs kartor?

visst filen går att ladda ner i datorn men när jag öppnar den står de bara och snurrar och inga detaljer verkar laddas.

t ex den här över söderort: https://slsepublic.azureedge.net/linjekartor2022/SL_Art_7521_S%C3%B6derort_webb.pdf

toddetoddelito

Den laddar in för mig. Visserligen på mobilen, men det borde inte vara någon större skillnad. Men tror med andra ord att det är på din sida tyvärr :/

B10M

Citat från: homer skrivet 18 juni 2022, 11:27:44 AM
Är det fler än jag som inte lyckas öppna SLs kartor?

visst filen går att ladda ner i datorn men när jag öppnar den står de bara och snurrar och inga detaljer verkar laddas.

t ex den här över söderort: https://slsepublic.azureedge.net/linjekartor2022/SL_Art_7521_S%C3%B6derort_webb.pdf

Den fungerar för mig, men det tar väldigt lång tid innan kartan syns på skärmen.

Bussmicke

Inte en dag för tidigt. Äntligen finns det vettiga kartor till skillnad mot skräpet man hade innan

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bältes-Assar

Vad menar du Bussmicke, de där kartorna har funnits länge. Dock så är det en underlig indelning i olika områden som inte alls stämmer med vad kartan "heter", man får öppna flera stycken innan man hittar området man letar efter.

Per E

Jag håller med Bussmicke! Äntligen går det att spara ner kartorna i datorn, vilket jag inte lyckats göra tidigare på länge. Trots allt är det kul att kunna spara och se historiskt hur trafiken sett ut. Under ett antal år har jag bara lyckats spara ner en länk som när som helst kan försvinna. Senaste upplagorna i pdf jag har är från 2014. Bladindelningen är dock densamma som den varit i väl mer än 20 år.

Bussmicke

Citat från: Bältes-Assar skrivet 19 juni 2022, 11:14:53 AM
Vad menar du Bussmicke, de där kartorna har funnits länge. Dock så är det en underlig indelning i olika områden som inte alls stämmer med vad kartan "heter", man får öppna flera stycken innan man hittar området man letar efter.

Jag har inte sett dem tidigare. Tidigare var det dessa schematiska tunnelbanekartorna eller vad det kallas som inte speglade verkligheten något vidare bra. Iaf de som gick att spara ner.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.