Huvudmeny

Besök av myror

Startat av Zella, 17 mars 2009, 00:39:36 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zella

Har precis flyttat till bottenplan... och nu i vårkanten så leta sig myror in efter sötsaker till larverna i boet... och imorgon kommer förhopningsvis dosorna som ett skadedjursbekämpningsföretag skickat... utöver detta vad finns det då att göra... dvs finns det några andra knep... kanel har jag hört men... jag vet inte, kanske svart/vitpeppar... eller är det bara profsens kurer som gäller.

Nicklas K

Äppelskal i anslutning till golvlist eller fönsterkarm, beroende på var de tar sig in, fungerar utmärkt mot myror. Kaffesump (placeras lämpligast utomhus) är ett annat knep med okänt resultat.

fontheking5

Att spruta radar på dom brukar fungera också . Har haft mycket problem med myror själv . Giftiga saker så dom dör innan dom kommer in är nog också en lösning . Jag verkar kanske rå men vill man bli av dom så vill man . Trips är ännu värre , dom är ju överallt på sommaren , på jobbet brukar dom sätta i gång larmet .Om man sätter på fläktar  med kall luft brukar dom försvinna i alla fall tillfälligt. Lycka till med bekämpningen

Zella

Ok...  tack. ska skaffa radar o ha i skåpet.

Simon Bertilsson

Dosor har du ju själv föreslagit. De ska funka bra.
Ett annat knep är att lägga ut gladpack på golvet och hälla ett tunt lager sirap på. Då fastnar de.

tobias-säffle2000

myrr är jäkligt bra vi tog lite på ett träd som myrorna käka på dom var borta två dar senare

Camilla

Kannel funkar också bra och strö ut i springan dom kommer in i för det gjorde min mamma och pappa när vi bodde i villa och vad jag kommer ihåg var att det var efekvtift för vi blev av med myrorna.

Zella

Tack för alla tips... man måste vara snabb med att förhindra att myrorna gör flera myrstigar genom hela lägenheten, och nu har jag placerat ut dosorna och ett flertal myror har varit inne i dem så nu slipper jag nog denna stammen  :-\

Peter C

Citat från: Tomas Fransson skrivet 21 mars 2009, 14:44:19 PM
Tack för alla tips... man måste vara snabb med att förhindra att myrorna gör flera myrstigar genom hela lägenheten, och nu har jag placerat ut dosorna och ett flertal myror har varit inne i dem så nu slipper jag nog denna stammen  :-\

De dosorna va jäkligt effektiva när jag hade samma problem för ett par år sen.