Kvarne 21 år idag!! Hurra

Startat av kristoffer, 26 december 2007, 00:03:26 AM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

IngemarJ

Hej Kvarne!

Känn dig inte allt för förtvivlad, 21 är ingen ålder, det är ett kortspel.
Lycka till på nästa varv runt solen.

Hälsar

Ingemar

Staffan Sävenfjord

Citat från: IngemarJ skrivet 26 december 2007, 23:25:12 PM
Hej Kvarne!

Känn dig inte allt för förtvivlad, 21 är ingen ålder, det är ett kortspel.
Lycka till på nästa varv runt solen.

Hälsar

Ingemar

Får väl också passa på att gratta Kvarne. Det har inte blivit av förut.
Apropå det där med att 21 inte är någon ålder utan ett kortspel lär det ha varit så att den kände tidningsmannen m m Herbert Tingsten var på middag och helt nonchalerade sin unga bordsdam. Tingsten fick ett försynt påpekande om detta och vände sig därför mot den unga damen för att inleda en konversation:
- Hur gammal är fröken?
- 21 år.
- Det är ingen ålder, det är ett kortspel.
- Det är skitgubbe också!
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

HJP

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 26 december 2007, 23:32:35 PM
Får väl också passa på att gratta Kvarne. Det har inte blivit av förut.
Apropå det där med att 21 inte är någon ålder utan ett kortspel lär det ha varit så att den kände tidningsmannen m m Herbert Tingsten var på middag och helt nonchalerade sin unga bordsdam. Tingsten fick ett försynt påpekande om detta och vände sig därför mot den unga damen för att inleda en konversation:
- Hur gammal är fröken?
- 21 år.
- Det är ingen ålder, det är ett kortspel.
- Det är skitgubbe också!




****
Hmmm. Det där äger nog sin riktighet. Låt oss hoppas att Kvarne inte tycker sig utsedd till skitgubbe. Jag förstår mycket väl, att det inte är så du menar, Staffan  ;)

Låt oss neutralisera resonemanget med att konstatera att 21 är ett tal, som dels kan användas i kortspel, och dels kan ange en ålder.
man brukar ibland säga, att man "fyller gubbe" vid 30, personligen kommer jag mycket väl ihåg min 30-årsdag, och tyckte då, att det kändes mycket. I dag betraktar jag varje 30-åring som ung, så 21 är inget att hänga läpp för.
Herbert Tingsten, han var som han var....

HJP

Kvarne

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 26 december 2007, 23:32:35 PM
Får väl också passa på att gratta Kvarne. Det har inte blivit av förut.
Apropå det där med att 21 inte är någon ålder utan ett kortspel lär det ha varit så att den kände tidningsmannen m m Herbert Tingsten var på middag och helt nonchalerade sin unga bordsdam. Tingsten fick ett försynt påpekande om detta och vände sig därför mot den unga damen för att inleda en konversation:
- Hur gammal är fröken?
- 21 år.
- Det är ingen ålder, det är ett kortspel.
- Det är skitgubbe också!


Jättetack alla som Grattat mig! Fick en helt underbar födelsedag och på sen-eftermiddagen kom det en stor klunga gäster (bland annat Fredrik Klint alias "Bärgar-Klintan" med far men även Mrbuss dök upp). Fick många fina presenter och festen höll på till sena natten.

Staffan; Hördududu! Jag...Skitgubbe?! Nu ska herr Kvast inte vara sån...annars kanske jag tar och klipper av borsten på sig!  ;D ;D :D ;) ;D :P ;D :) ;)
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Staffan Sävenfjord

Citat från: Kvarne skrivet 27 december 2007, 19:14:56 PM
Staffan; Hördududu! Jag...Skitgubbe?! Nu ska herr Kvast inte vara sån...annars kanske jag tar och klipper av borsten på sig!  ;D ;D :D ;) ;D :P ;D :) ;)

Det var inte så historien skulle tolkas. Det var ju inte 21-åringen som var skitgubbe utan den som påpekade att 21 var ett kortspel och ingen ålder. Därmed dock inte menat att det var en gliring till Ingemar heller.  :)
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Kvarne

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 27 december 2007, 19:34:15 PM
Det var inte så historien skulle tolkas. Det var ju inte 21-åringen som var skitgubbe utan den som påpekade att 21 var ett kortspel och ingen ålder. Därmed dock inte menat att det var en gliring till Ingemar heller.  :)



Mjaaha...Mjasså....Jag...äh..måste bero på min numera höga ålder att jag inte förstod...haha  ;D :D ;) :) :P
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep