Patriks länskalender 5 dec - Blekinge län...

Startat av Patrik, 05 december 2007, 06:09:47 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Kalendern fortsätter nu till Blekinge, dock inte så många bilder.













Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Sundås

Inga Dackebussar som kör tågersättning Emmaboda-Karlskrona? Vad besviken jag blir ;)

I övrigt var det helsnygga bilder, keep up the good work!
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Patrik

Citat från: Sundås skrivet 05 december 2007, 09:09:49 AM
Inga Dackebussar som kör tågersättning Emmaboda-Karlskrona? Vad besviken jag blir ;)

I övrigt var det helsnygga bilder, keep up the good work!

Nej, tyvärr gick dom inte igenom gallringen eftersom jag tyckte att dom inte riktigt passade in i länskategorin även om det är ganska vardagligt för dom att köra.

Sundås

Citat från: Patrik skrivet 05 december 2007, 09:40:24 AM
Nej, tyvärr gick dom inte igenom gallringen eftersom jag tyckte att dom inte riktigt passade in i länskategorin även om det är ganska vardagligt för dom att köra.

Då får jag hoppas på Kalmar Län.. :)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Patrik


Staffan Sävenfjord

Citat från: Patrik skrivet 05 december 2007, 09:40:24 AM
Nej, tyvärr gick dom inte igenom gallringen eftersom jag tyckte att dom inte riktigt passade in i länskategorin även om det är ganska vardagligt för dom att köra.

Det går bussar som ersätter tåg planerat Karlskrona-Emmaboda och dessa brukar köras av Dacke Buss. Men det är som sagt inte länsbussar utan de ingår i den upphandling som Rikstrafiken gjort av tågtrafiken på Kust-till-kust-banan.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

buss-tobbe

Snygga bilder Patrik! Synd med inga dacke bussar annars helt finna bilder!
;)

buss-tobbe


Andreas Ljungqvist

Mycket trevligt Patrik, såg att du fick med XLR446, den har jag kört när den besökte Thygessons..

Ivo





Häftig bild på en häftig buss !!!    :P  ;D  8)
Ivo

Yujin Zhang

Citat från: Sundås skrivet 05 december 2007, 09:09:49 AM
Inga Dackebussar som kör tågersättning Emmaboda-Karlskrona? Vad besviken jag blir ;)

I övrigt var det helsnygga bilder, keep up the good work!

Jag kan bjuda på en sådan bild:  :)

Sundås

Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Sundås

Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

S Svensson

Långryds Taxi hette företaget tidigare om jag minns rätt. Det var för ca 25 år sedan en jv intresserad person frågade mig om tidtabell Långaryd och ,tror jag, Emmaboda.
Kör i stora landskapet Småland men det lilla är nog Värend.
På gamla kartor gick gränsen emellan Kalmar och Kronobergs län på annat ställe än som i dag.