Arriva 6845 i SL:s Norrortstrafik - 29 oktober 2014

Startat av Mikael T Nilsson, 29 oktober 2014, 13:05:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Idag dök Arriva Norrorts särling 6845 upp på linje 629 mellan Danderyds sjukhus och Åkersberga. Denna vagn var väl ämnad för ersättningstrafik för Roslagsbanan?

Tidigare har jag endast sett den i trafik på 600-linje vid ett enda tillfälle (linje 604).
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Kristian

Den har varit ute ett tag, har sett den från mina tåg några gånger.

Mikael T Nilsson

Citat från: Kristian skrivet 29 oktober 2014, 14:45:44 PM
Den har varit ute ett tag, har sett den från mina tåg några gånger.

Hej,

Jo, den har varit med sedan i somras, men jag har inte sett den så mycket på annat än ersättningstrafiken för Roslagsbanan.
Kan den vara stationerad i Åkersberga (eller Ljusterö)?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

AdmirT

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 29 oktober 2014, 14:47:34 PM
Hej,

Jo, den har varit med sedan i somras, men jag har inte sett den så mycket på annat än ersättningstrafiken för Roslagsbanan.
Kan den vara stationerad i Åkersberga (eller Ljusterö)?

När jag besökte Stockholm i juni månad så var 6844 stationerad i Åkersberga och 6845 i Täby.
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

Mikael T Nilsson

Citat från: AdmirT skrivet 29 oktober 2014, 15:18:36 PM
När jag besökte Stockholm i juni månad så var 6844 stationerad i Åkersberga och 6845 i Täby.

Tack för uppgiften! Aha, det finns en syskonvagn till 6845. Jag har inte sett bilder på dessa vagnar tidigare här på forumet.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Walter

6846 fanns också i Skåne när det begav sig. Sen fick kanske inte följa med norrut.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Fredrik Gelin

Ersättningsbussarna verkar dyka upp lite varstans när det är ont om bussar, såg senast i morse 6228 på 610.
//Fredrik

Bussmicke

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 29 oktober 2014, 16:29:54 PM
Ersättningsbussarna verkar dyka upp lite varstans när det är ont om bussar, såg senast i morse 6228 på 610.
//Fredrik

Åhh, just den +6227 jag vill ha på bild.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredrik Gelin

Du får väl komma upp till Vallentuna då, Scaniorna dyker upp här lite titt som tätt, oftast på 610 och/eller 608.
//Fredrik

Bussmicke

Dyker upp vid Danderyds sjukhus fredag morgon.  Ska egentligen bara till Södertälje då men klämmer in ett besök där på morgonen
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Citat från: Walter skrivet 29 oktober 2014, 15:59:02 PM
6846 fanns också i Skåne när det begav sig. Sen fick kanske inte följa med norrut.

Intressant! Tack för uppgiften. Dessa vagnar ska ursprungligen gått i trafik i Danmark hos Veolia Transport.

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 29 oktober 2014, 16:42:32 PM
Du får väl komma upp till Vallentuna då, Scaniorna dyker upp här lite titt som tätt, oftast på 610 och/eller 608.
//Fredrik

Intressant! Jag har också sett 62xx-vagnar på just 610:an. Är det mest i morgonrusningen de kan synas på 608:an eller även i eftermiddagsrusningen?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Fredrik Gelin

Jag har bara sett dem i morgonrusningen, men det utesluter givetvis inte att de rullar även på eftermidddagarna...
//Fredrik

Frank Persson


allan 99

Arriva 6845 är väl en dansk buss en Volvo b12ble 8500 årg2003 Aabenraa
Favorit buss Nobina 2012
Gillat bussar sen jag var liten

Frank Persson

6845 är en före detta dansk buss en Aabenraa 8500 årg 2004