Huvudmeny

Danderyd 11/10

Startat av Dаniel, 14 oktober 2013, 21:01:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Dаniel


Börjar med en bild från Råstagaraget på Arriva 7741.


Arriva 8505


Arriva 8150


Arriva 8159


Arriva 6001 (inlånad från Scania)


Arriva 8158


Arriva 9902 (inlånad från Scania)


Nobina 5521


Arriva 8155

Avslutar med 2 bilder från Brommaplan:


Molunds Trafik (CHT309)


Molunds Trafik (XOT638)
Hemsida: http://daniel.tarnell.se/ med djur- och naturbilder från Mälaröarna.

Busshemsida: http://daniel.tarnell.se/bussar/ med bildgalleri och fordonslistor.

Ersa


J0han


Ersa

Citat från: Johan Ek skrivet 14 oktober 2013, 23:33:18 PM
Håller tummarna  ;D ;D

Nejdå, den är fortsatt Rimbobaserad. Men inte mig emot att avtalet förbjuder brukarens (underentreprenörens) firmatext på dessa.

Bussmicke

Undrar om det ens kommer att hända som i Uppland; att bolagen skaffar egna bussar till trafiken och återlämnar bussar...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredrik Gelin

Citat från: Dаniel skrivet 14 oktober 2013, 21:01:30 PM


Nobina 5521
Märkligt att Nobina inte satsat på "älgljus", det var ju mer eller mindre standard på Busslink/Keolis tid och jag tvivlar på att det blivit så mycket ljusare på Roslagsvägarna de senaste två åren...
//Fredrik

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 15 oktober 2013, 00:41:28 AM
Undrar om det ens kommer att hända som i Uppland; att bolagen skaffar egna bussar till trafiken och återlämnar bussar...

Roslagen ligger ju också i Uppland...
Knappast troligt. Nytt i Uppsala län, och gammalt utslitet i Roslagen lär det vara tänkt i flera år till.

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 15 oktober 2013, 05:33:19 AM
Märkligt att Nobina inte satsat på "älgljus", det var ju mer eller mindre standard på Busslink/Keolis tid och jag tvivlar på att det blivit så mycket ljusare på Roslagsvägarna de senaste två åren...
//Fredrik

Visst vore det trevligt om ägaren & leasinggivaren hade bekostat dylik utrustning innan man placerade bussarna hos underentreprenören, ja.

Ulf Berlin

Citat från: Dаniel skrivet 14 oktober 2013, 21:01:30 PM


Arriva 8155
Finns det verkligen en refug att stå på för att ta bilder från denna vinkel ???/Ulf

DEB

Citat från: Ulf Berlin skrivet 15 oktober 2013, 11:09:01 AM
Finns det verkligen en refug att stå på för att ta bilder från denna vinkel ???/Ulf

Nej, det gör det inte. Det händer att jag själv står rakt ute på vägen när jag fotar en buss, men skulle enbart göra det om jag vet att jag inte stör eller är en fara för trafiken.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

virtual1

Citat från: DEB skrivet 15 oktober 2013, 12:40:02 PM
Nej, det gör det inte. Det händer att jag själv står rakt ute på vägen när jag fotar en buss, men skulle enbart göra det om jag vet att jag inte stör eller är en fara för trafiken.

Det gör jag också, men här ser man både en bil och en buss åka förbi, verkar inte helt optimalt att vara ute i körfältet då.

P.Ek

Citat från: virtual1 skrivet 15 oktober 2013, 14:23:02 PM
Det gör jag också, men här ser man både en bil och en buss åka förbi, verkar inte helt optimalt att vara ute i körfältet då.

Vad gör man inte för att få en bra bild? ;) Självklart ska man tänka på säkerheten i trafiken men i detta fall ser det inte särskilt farligt ut.

Hade ju varit svårare att få till en bra bild från andra vinkeln (snett framifrån mot dörrsidan), då bussen här har svängt in till hållplatsen så att släpet pekar utåt och hamnar då litegrann bakom bussen.

Fredde

Citat från: Ersa skrivet 15 oktober 2013, 05:58:28 AM
Visst vore det trevligt om ägaren & leasinggivaren hade bekostat dylik utrustning innan man placerade bussarna hos underentreprenören, ja.

Har sett några 55-boggi och 00-led/boggi som har fått takljus monterade. Hör dessa hemma i Hallsta då? Trodde det var Rimbovagnar...

virtual1

Citat från: P.Ek skrivet 15 oktober 2013, 15:11:50 PM
Vad gör man inte för att få en bra bild? ;) Självklart ska man tänka på säkerheten i trafiken men i detta fall ser det inte särskilt farligt ut.

Hade ju varit svårare att få till en bra bild från andra vinkeln (snett framifrån mot dörrsidan), då bussen här har svängt in till hållplatsen så att släpet pekar utåt och hamnar då litegrann bakom bussen.

Fast det är väl inte svårare än att man väntar till bussen lämnat hpl och rätat ut sig?

Ersa

Citat från: Fredde skrivet 15 oktober 2013, 15:20:04 PM
Har sett några 55-boggi och 00-led/boggi som har fått takljus monterade. Hör dessa hemma i Hallsta då? Trodde det var Rimbovagnar...

Ett antal individer mellan numren 5522 och 5548 (med många luckor mellan sig) är stationerade i Norrtälje.

Tommy E

Citat från: virtual1 skrivet 15 oktober 2013, 14:23:02 PM
Det gör jag också, men här ser man både en bil och en buss åka förbi, verkar inte helt optimalt att vara ute i körfältet då.

Vägen har tre olika fält på platsen. Den närmaste bussen (8155) står i det högra fältet, medan bilen och den bortre bussen kör i det vänstra körfältet. I körfältet i mitten, där fotografen befinner dig, är det ingen trafik.
Välkommen att besöka mina hemsidor! :)

Hemsida med bussbilder och fjällbilder: https://tommy.enefalk.se

Mälarötrafikens historia: https://malarobuss.se