Huvudmeny

Danderyd 11/10

Startat av Dаniel, 14 oktober 2013, 21:01:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Citat från: Tommy E skrivet 15 oktober 2013, 18:37:26 PM
Vägen har tre olika fält på platsen. Den närmaste bussen (8155) står i det högra fältet, medan bilen och den bortre bussen kör i det vänstra körfältet. I körfältet i mitten, där fotografen befinner dig, är det ingen trafik.

Nej.  Hade där vart trafik så hade han vart påkörd. Men jag vet inte om varesig bilister eller busschaufförer gillar då någon går rakt ut i ett körfält bredvid dem...

Matte

Citat från: Ersa skrivet 15 oktober 2013, 17:49:20 PM
Ett antal individer mellan numren 5522 och 5548 (med många luckor mellan sig) är stationerade i Norrtälje.

Och vissa av dom har jag sett gå i trafik på Nobina Tyresös linjer.

Carl Eric

Citat från: Ersa skrivet 14 oktober 2013, 23:35:02 PM
Nejdå, den är fortsatt Rimbobaserad. Men inte mig emot att avtalet förbjuder brukarens (underentreprenörens) firmatext på dessa.


Citat från: Ersa skrivet 15 oktober 2013, 05:58:28 AM
Roslagen ligger ju också i Uppland...
Knappast troligt. Nytt i Uppsala län, och gammalt utslitet i Roslagen lär det vara tänkt i flera år till.

Citat från: Ersa skrivet 15 oktober 2013, 05:58:28 AM
Visst vore det trevligt om ägaren & leasinggivaren hade bekostat dylik utrustning innan man placerade bussarna hos underentreprenören, ja.

Tänker du någon gång sluta gnälla kring detta?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Bussmicke

Citat från: Tommy E skrivet 15 oktober 2013, 18:37:26 PM
Vägen har tre olika fält på platsen. Den närmaste bussen (8155) står i det högra fältet, medan bilen och den bortre bussen kör i det vänstra körfältet. I körfältet i mitten, där fotografen befinner dig, är det ingen trafik.

Tänk att folk alltid ska lägga sig i och klaga på hur bilder tas. Jag har gjort likadant massor av gånger.  Varför ska det gnällas nu?

Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredrik Gelin

Jag kan bara instämma, varför skall vi tillrättavisa fotografen för hans sätt att ta bilder, kan vi inte njuta av hans alster istället?
//Fredrik

virtual1

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 16 oktober 2013, 14:42:06 PM
Jag kan bara instämma, varför skall vi tillrättavisa fotografen för hans sätt att ta bilder, kan vi inte njuta av hans alster istället?
//Fredrik

Ni får tycka som ni vill, hade jag varit bilist i filen bredvid hade jag nog tyckt det var en helkorkad idé att plåta där bilden är tagen... - att blderna är trevliga som sådana utesluter väl inte något f.ö?

Bussmicke

Man får ju använda insidan av huvudet och sunt förnuft när en bild tas
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

AdmirT

Vad skulle man inte göra för att ta en bild... Det är alltid mitt motto, många gånger man har fått springa och gå ut på gatan för att få ett snyggt foto.
Jag förstår dig Daniel, dessutom gjorde du ingen fara för trafiken heller och jag vill tacka dig för dessa fantastiska bilder, speciellt på de så igenkända B9S:en som jag själv var på jakt efter under tiden då de var i Veolias ägo. :)
Välkomna in på min hemsida: http://turan.1g.fi/

buskörare

Citat från: virtual1 skrivet 16 oktober 2013, 14:48:58 PM
Ni får tycka som ni vill, hade jag varit bilist i filen bredvid hade jag nog tyckt det var en helkorkad idé att plåta där bilden är tagen... - att blderna är trevliga som sådana utesluter väl inte något f.ö?

Där han står får inga bilister åka, så vad bilisterna tycker spelar väl egentligen ingen roll? Vad bussförarna tycker är en helt annan sak, men jag tror nog att de flesta av mina kollegor inte drar sig för att tuta om dom tycker nån ska flytta på sig.

Niklas Bygdestam

Citat från: Dаniel skrivet 14 oktober 2013, 21:01:30 PM

Börjar med en bild från Råstagaraget på Arriva 7741.



Vad har den här för historik? Importerad från Nederländerna?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Ulf Berlin


Mikael T Nilsson

Trevligt! Vad gäller Arriva 6001 kan inv.numret härledas till Busslink/Keolis. Det är en f.d. Handenvagn.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Dаniel

Citat från: AdmirT skrivet 16 oktober 2013, 21:11:39 PM
Vad skulle man inte göra för att ta en bild... Det är alltid mitt motto, många gånger man har fått springa och gå ut på gatan för att få ett snyggt foto.
Jag förstår dig Daniel, dessutom gjorde du ingen fara för trafiken heller och jag vill tacka dig för dessa fantastiska bilder, speciellt på de så igenkända B9S:en som jag själv var på jakt efter under tiden då de var i Veolias ägo. :)

Tack så mycket! :D
Hemsida: http://daniel.tarnell.se/ med djur- och naturbilder från Mälaröarna.

Busshemsida: http://daniel.tarnell.se/bussar/ med bildgalleri och fordonslistor.