Ny 7900 till Örebro?

Startat av Fredde, 14 juni 2013, 12:50:56 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Citat från: Björn Ax skrivet 23 juni 2013, 14:44:43 PM
Ja färgen var väl inte så värst snygg. Vill också köra volvo. :)
Men varför har man placerat avgasröret där uppe?

Färgen känns lite mörkare (och därmed lite finare) i verkligheten, så jag antar att solljuset låg på rejält vid fototillfället.

Jag är glad varje dag jag slipper köra Volvo. 8)

Avgasröret däruppe var ju en kul återgång till äldre tider, då många bussar hade det så. T.ex de tre kvarvarande Leyland-dubbeldäckarna av 1960-talsmodell i SL-lack, men även vissa normalbusar.

Camilla

Citat från: Ersa skrivet 24 juni 2013, 13:35:21 PM
Färgen känns lite mörkare (och därmed lite finare) i verkligheten, så jag antar att solljuset låg på rejält vid fototillfället.

Jag är glad varje dag jag slipper köra Volvo. 8)

Avgasröret däruppe var ju en kul återgång till äldre tider, då många bussar hade det så. T.ex de tre kvarvarande Leyland-dubbeldäckarna av 1960-talsmodell i SL-lack, men även vissa normalbusar.


Jag får det inte att gå ihop för du äger ju en volvo buss

bisquit

Vad gäller det svarta, så kommer den snart. Är ju i botten bara lös tejp som klistras på.

Men som parantes kan nämnas att det kommer troligen ett gäng Volvobussar till. Inom snar framtid. Fast då till Kumla...  8)

Mustman

Citat från: bisquit skrivet 03 juli 2013, 19:54:34 PM
Men som parantes kan nämnas att det kommer troligen ett gäng Volvobussar till. Inom snar framtid. Fast då till Kumla...  8)
Är det till Weidermans då alltså? Vet du hur många och vilken modell? Vad ska ersättas?
"Den som försöker dränka olycklig kärlek i alkohol är en galning. Alkohol konserverar."

Svoca

Citat från: Peter Öden skrivet 22 juni 2013, 09:39:28 AM
Hej !

Enligt info så är: 7687/DSB 509, 7688/DSB 513, 7696 och 7697 ??

Mvh Peter Ö
Någon som vet status på dessa fyra bussar? Några/alla i trafik i Örebro? Inv.nr/Reg.nr på alla fyra? BL/ :)

Svempa

Det svarta är strejpat i Örebro så det kommer nog på dessa innanden kommer i trafik.

virtual1

Citat från: Svoca skrivet 03 juli 2013, 23:20:33 PM
Någon som vet status på dessa fyra bussar? Några/alla i trafik i Örebro? Inv.nr/Reg.nr på alla fyra? BL/ :)

Svaret på In nr./Reg. nr står i den här tråden på alla fyra... Enl. Transportstyrelsen är de i trafik sen den 19:e juni.

Bese001

Citat från: virtual1 skrivet 04 juli 2013, 16:15:21 PM
Svaret på In nr./Reg. nr står i den här tråden på alla fyra... Enl. Transportstyrelsen är de i trafik sen den 19:e juni.

Vilka regnr mer än DSB 509 och DSB 513 finns i denna tråd?
Förvirring verkar råda om invnr också?

Svoca

Citat från: Bese001 skrivet 04 juli 2013, 17:17:20 PM
Vilka regnr mer än DSB 509 och DSB 513 finns i denna tråd?
Förvirring verkar råda om invnr också?
Just precis......två olika varianter på inv.nr och två reg.nr saknas!  ???
Någon som har bild på dessa bussar i trafik? BL/ :)

CW66

Då kör vi ett klargörande

Endast två bussar är satta i trafik!
Peter Öden skrev om ytterligare två bussar...om så är fallet ligger dom senare i leverans, dock inte inann sommaren ialla fall.

Bese001

Citat från: CW66 skrivet 04 juli 2013, 18:37:16 PM
Då kör vi ett klargörande

Endast två bussar är satta i trafik!
Peter Öden skrev om ytterligare två bussar...om så är fallet ligger dom senare i leverans, dock inte inann sommaren ialla fall.

Hej! Och de som är satta i trafik är Nobina 7696: DSB 509 och Nobina 7697: DSB 513, eller?

CW66

Jo, enligt flera tidigare inlägg i tråden så är det som du antar  :)

Jonas Gustafsson

Fast ett inlägg säger ju något annat...
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

bisquit

Som svar på denna fråga. Så är det möjligt att det blir några Volvo 8900 BLE samt en 7900. Men inget är helt bestämt än vad jag vet...
Citat från: Mustman skrivet 03 juli 2013, 21:51:17 PM
Är det till Weidermans då alltså? Vet du hur många och vilken modell? Vad ska ersättas?