Citywide är Scanias nya stadsbuss

Startat av Bjarne-W, 20 oktober 2011, 14:05:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Bergenga

Pressemelding:
http://www.scania.com/Images/P11X02EN%20Scania%20Citywide_280147.pdf

Introsite:
http://www4.scania.com/en/citywide/?utm_source=1&utm_medium=2&utm_campaign=14


Citywide ser i mine øyne bedre ut enn OmniCity og OmniLink som de erstatter, og navnet er også bedre.
Tydeligvis kommer de i trafikk i blant annet Sverige og Danmark først, men ikke i Norge. Legg også merke til at de skal lanseres i Sveits. :)
Mvh.
Øyvind Berg

Mikey

Helt klart snygg utseendemässigt, jag gillar fronten på den! Frågan är om det gjort några skillnader interiört eller om de har kvar alla grå plastpaneler som jag tycker är väldigt sladdriga...

Carl Eric

Håller med Mikey, riktigt snyggt!

Det var mitt första intryck...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Johan B


Robert T

Citat från: Øyvind Berg skrivet 20 oktober 2011, 14:10:50 PM
Pressemelding:
http://www.scania.com/Images/P11X02EN%20Scania%20Citywide_280147.pdf


ÄNTLIGEN har busstilverkarna fattat att glasfiber som spricker vid minsta kontakt med t.ex. en snöhög inte är ett bra alternativ på bussar: "The 3-section bumper is easy to repair and has a 'memory' function to resume its original shape after minor bumps."

the0fiskis

Citat från: Bussmicke skrivet 20 oktober 2011, 16:11:33 PM
Usch och Fy! Tacka vet jag Omnilink
instämmer

varför inte köra ett vinnade koncept?

yngrot