EAT 227 på UL linje 886 (dålig bild)

Startat av Jacob, 12 juli 2011, 01:02:24 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob

Höftskott från bussen, är det lånebuss eller har Nobina köpt tillbaka den?



//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Möllers


Robert T

Edlunds trafik kör de omloppen på Alunda som börjar/slutar i byn. Edlunds är ägare till EAT 227 och kör även med två vita Vegor och en grå turistare.

Ni får lära er att det finns fler företag än Nobina och KR som kör i UL trafik.  ;)

Jacob

då förstår jag! Nu när du säger det så minns jag att Edlunds kör Alunda :)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Björn Ax

Citat från: Robert T skrivet 12 juli 2011, 01:57:34 AM
Ni får lära er att det finns fler företag än Nobina och KR som kör i UL trafik.  ;)

Ja precis så som UL inte vill ha det. SKa bli intressant att se nästa sommar när det 1:åriga avtalet går ut. Om det blir förlängt eller om nån upphandling kommer gå av stapeln igen.

Jan

Finns där något optionsår i nuvarande avtal? Det börjar bli trångt med tid.
I branschen 37 år

Ersa

Nuvarande interimsavtal är inte på exakt ett år, som många verkar tro, utan kan blir längre än så. Dock har jag inga exakta datum i huvudet. Beskedet för den nya långa avtalet borde komma snart, och dagens trafikupplägg kommer att fortsätta fram tills att trafikstarten för det nya avtalet börjar.

Om Keolis eller Nobina vinner kan man nog räkna med att dagens fullt fungerande system med underentreprenörer (inkl Danielssons och Sköldh i Knutby) kan komma att fortsätta att användas.

lil-sis

Den ser nästan ut som en gammal dansbandsbuss tycker jag, krompottor i fälgarna och en väldigt gammaldags front på bussen, och färgerna den är lackad i  ;D

Robert T

Citat från: Jan skrivet 12 juli 2011, 05:17:48 AM
Finns där något optionsår i nuvarande avtal? Det börjar bli trångt med tid.

Nuvarande avtal är på 12mån+6+6. Alltså max 24mån.

Bussföraren

Citat från: Ersa skrivet 12 juli 2011, 06:47:44 AM
Nuvarande interimsavtal är inte på exakt ett år, som många verkar tro, utan kan blir längre än så. Dock har jag inga exakta datum i huvudet. Beskedet för den nya långa avtalet borde komma snart, och dagens trafikupplägg kommer att fortsätta fram tills att trafikstarten för det nya avtalet börjar.

Om Keolis eller Nobina vinner kan man nog räkna med att dagens fullt fungerande system med underentreprenörer (inkl Danielssons och Sköldh i Knutby) kan komma att fortsätta att användas.

Resultatet kommer efter semestern

Robert T

Citat från: Bussföraren skrivet 12 juli 2011, 11:31:17 AM
Resultatet kommer efter semestern

Men det ska ju i sin tur överklagas osv...  ::)

Walter

Citat från: Robert T skrivet 12 juli 2011, 11:34:02 AM
Men det ska ju i sin tur överklagas osv...  ::)

Ska man leka djävulens advokat så kan man ju hamna i en situation där någon av de nuvarande entreprenörerna inte vinner upphandlingen och på så sätt får ett intresse att hålla dagens avtal i drift så lång som möjligt och överklagart på rena detaljer. Men vi förutsätter väl att de inte är så oseriösa.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Björn Ax

Citat från: Ersa skrivet 12 juli 2011, 06:47:44 AM
Om Keolis eller Nobina vinner kan man nog räkna med att dagens fullt fungerande system med underentreprenörer (inkl Danielssons och Sköldh i Knutby) kan komma att fortsätta att användas.

Hur kan du säga att det är fullt fungerande när det uppenbart inte är det. Har flera vänner på UL kundtjänst som spyr galla över alla dessa underentreprenörer.
Om en buss är försenad eller inte kommer och körs av en underentreprenör som inte har INIT så har UL ingen koll på vad som hänt.

Kundtjänst har en lista på vilka omlopp som körs av vilken depå men det är knappt dom depåerna vet heller vad som hänt.

Det som kunde tagit 30 sekunder att kolla om dessa bussar haft INIT kan nu ta säkert 30 minuter att kolla. Då har resenären som ringde säkert redan tagit en annan buss eller liknande.

Robert T

#13
Citat från: Björn Ax skrivet 12 juli 2011, 14:41:44 PM
Hur kan du säga att det är fullt fungerande när det uppenbart inte är det. Har flera vänner på UL kundtjänst som spyr galla över alla dessa underentreprenörer.
Om en buss är försenad eller inte kommer och körs av en underentreprenör som inte har INIT så har UL ingen koll på vad som hänt.

Kundtjänst har en lista på vilka omlopp som körs av vilken depå men det är knappt dom depåerna vet heller vad som hänt.

Det som kunde tagit 30 sekunder att kolla om dessa bussar haft INIT kan nu ta säkert 30 minuter att kolla. Då har resenären som ringde säkert redan tagit en annan buss eller liknande.

Visst, alla ska ha init, men den fungerar ju sällan ändå.

caa

Nytt Initsystem är under installation och även till underentreprenörer. Det borde förbättra detta problem.