Ny 8900 till Keolis [bilder]

Startat av Fredde, 23 juni 2011, 18:04:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Stötte på denna skapelse idag. Fotad med mobilen, därav den dåliga kvalitén.
Står Busslink på dekalerna på sidorutorna, är inte uppdaterad i ämnet men det ska kanske vara så...?

Dörrställning 2+2+1, dock oklart för mig om det är 13,7 eller 14,8m. Placering blir Stockholm Sydväst.


Okänd Volvo 8900 B7RLE (RME) till Keolis hos Volvo, Huddinge 2011-06-23.


Okänd Volvo 8900 B7RLE (RME) till Keolis hos Volvo, Huddinge 2011-06-23.


Okänd Volvo 8900 B7RLE (RME) till Keolis hos Volvo, Huddinge 2011-06-23.


Okänd Volvo 8900 B7RLE (RME) till Keolis hos Volvo, Huddinge 2011-06-23.


Johan B

Tack för dessa. Ser ju inte så pjåkig ut men en 7-litersmaskin låter lite halvsnålt.

MrX

Vad snygg den var bak! Härligt att se

Fredde

Slog fram på CBR att den är 14,8 meter och 290 hk.


Mikey

Denna buss tycker jag ser riktigt bra ut! Gillar speciellt bakdelen, se mycket bättre ut än på den blå B9Sen som skymtar i bakgrunden på några bilder.

Zella

Snygg häck...  :) men är det bara en blinkers nertill bak... och jag ser att den har en blinkers framtill på långsidan... nåt som jag saknar på bussarna jag kör idag.

Synd att blinkers bak på bussarna inte växlar längre dvs uppe-nere-uppe-nere.

admin

Ett i sammanhanget fullkomligt omotiverat personangrepp har kvastats liksom det i och för sig oantastliga svaret på detta. Skall någon kritiseras för sina åsikter är det en rimlig begäran att han framfört dem först och inte kritiseras utifrån det man tror att han tycker. Den som skrev inlägget känner säkert igen sig.
/admin

Optimal

Citat från: Tomas Fransson skrivet 23 juni 2011, 19:43:46 PM
Snygg häck...  :) men är det bara en blinkers nertill bak... och jag ser att den har en blinkers framtill på långsidan... nåt som jag saknar på bussarna jag kör idag.

Synd att blinkers bak på bussarna inte växlar längre dvs uppe-nere-uppe-nere.

Du har ju Omnilinken, den har ju sidoblinkers som både blinka fram och bakåt på sidan

Du har ju blinkers uppe med. Men dom blinkar nog samtidigt.

Peter Öden

Hej !

Vad är det för buss som på en bilderna syns till vänster om Volvoboggien ??
Märkt Dennis i fronten, reg.nr ??

Mvh Peter Ö

Carl Eric

Riktigt snygga bussar de får där nere!

Citat från: Peter Öden skrivet 23 juni 2011, 20:14:36 PM
Hej !

Vad är det för buss som på en bilderna syns till vänster om Volvoboggien ??
Märkt Dennis i fronten, reg.nr ??

Mvh Peter Ö

Tycker att det ser ut som en sopbil....
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!


Zella

Citat från: Jim skrivet 23 juni 2011, 19:50:00 PM
Du har ju Omnilinken, den har ju sidoblinkers som både blinka fram och bakåt på sidan

Du har ju blinkers uppe med. Men dom blinkar nog samtidigt.


Jo men den sitter ju fram i hörnan... du förstår nog vad jag menar  :)  blinkers vid framhjulet.

Andreas91

Finfin buss! I mitt personliga tycke, så är detta nog den snyggaste modell som Säffle-fabriken har tagit fram på länge. Den vart riktigt snygg i rött med.

Ted Selander

Citat från: Andreas91 skrivet 23 juni 2011, 21:11:59 PM
Finfin buss! I mitt personliga tycke, så är detta nog den snyggaste modell som Säffle-fabriken har tagit fram på länge. Den vart riktigt snygg i rött med.

Vagnsnummer för just denna individ är 5764. Hela serien är 5763-84, alla till Stockholm Sydväst.

/Ted

Kvarne

Det där var ta mig *** något av det häftigaste som levererats till SL-området på länge! Vilket garage...? Botkyrka eller Gubbängen..?  :) :o
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep