Veckans insnöade...

Startat av Bussmicke, 28 maj 2011, 00:41:22 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Muk

Citat från: Taunusch skrivet 28 maj 2011, 11:43:48 AM
Det var ju inte chauffören utan bussen som fotograferades.... men chauffören gjorde ett val som resulterade i att det blev just chauffören som blev själva poängen med bilden och inte bussen. Hade han inte velat ha fokus på sig hade bägge händerna på ratten varit ett avsevärt bättre val....

Jag håller med dig fullständigt. Det är ganska korkat att dra till sig uppmärksamhet om man inte vill bli fotograferad. Men man väljer själv hur man vill presentera sig för omgivningen.  ::)

MrX

Citat från: Bussmicke skrivet 28 maj 2011, 07:47:48 AM
Var såg du mig? Trollbäcken, Bollmora eller gamla Tyresö?
Fotade 0087 på 815C kl. 17:49  i Gamla Tyresö men där vinkade ingen på bilden.

Jag såg dig i Bollmora, jag hade haft bussen på abonnering under dagen så jag körde tom från Handen till Tyresögaraget. Jag hade skyltat "Nobina" istället för det betydligt tråkigare "Abonnerad" eller "Ej i trafik". Och ska jag vara riktigt ärlig så hann jag knappt få upp armen till en regelrätt vinkning, men det var ett tappert försök ;)

Jag känner igen båda förarna och blir väl i det ena fallet förvånad över beteendet. Kanske försökte han bara vara lite rolig men misslyckades kapitalt. Jaja, vissa har en attityd som knappast gynnar fotagrafering.

Bussmicke

Såg en B8S skyltad Nobina men såg bussen försent för en bild.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Optimal

Citat från: mil skrivet 28 maj 2011, 12:14:41 PM
Ser nästan ut som om denna chauffören håller fast ratten med underarmarna dvs inta att han pekar finger mot mick utan bara håller konstigt kanske svettiga händer

Man ser att han pekar finger på bilden. ( iaf ser jag det som har en högupplöst HD bildskärm)

Peter Erret

Det är skönt att fota i sitt "eget tafikområde".

Där står "den token" och plåtar och han har sagt att jag inte syns på bilden så låt han hållas tänker många i Nacka/Värmdö.
Förvisso spegelreflexen på framrutan gör att man endast med god vilja kan utskilja vem föraren är om inte ljuset faller "fel".

Däremot så kan våra kunder bli mycket irriterade då man plåtar vid en hållplats men då jag har för vana att ha jobbarkläderna på så ser de att man kommer från "bolaget".

Kanske dags att vi som är ute och fotar bussar skaffar gula varseljackor där det klart framgår att vi är "Bussfotografer".  ;D

yngrot

Citat från: Bussmicke skrivet 28 maj 2011, 16:27:49 PM
Såg en B8S skyltad Nobina men såg bussen försent för en bild.



Oj har du hittat en ny bussmodell B-M  ;D ???
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Ersa

Jag vill ha en Volvo B16SALE. ;)

Carl Eric

Citat från: yngrot skrivet 29 maj 2011, 16:06:19 PM
 



Oj har du hittat en ny bussmodell B-M  ;D ???

Det är en ny, lika oduglig kortvagn!  ;D
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Optimal

Citat från: Ersa skrivet 29 maj 2011, 16:19:02 PM
Jag vill ha en Volvo B16SALE. ;)

Jag är faktist beredd på att hålla med. Hittar du någon så säg till :D

MrX

Citat från: Jim skrivet 29 maj 2011, 17:43:04 PM
Jag är faktist beredd på att hålla med. Hittar du någon så säg till :D

Med om något ännu sämre vinteregenskaper. Men hej vad går resten av året!

Optimal

Citat från: MrX skrivet 29 maj 2011, 17:50:52 PM
Med om något ännu sämre vinteregenskaper. Men hej vad går resten av året!

En aktiv diffspärr och bra däck, borde det väll gå bättre än vad det går nu.

Bussmicke

Citat från: yngrot skrivet 29 maj 2011, 16:06:19 PM
Oj har du hittat en ny bussmodell B-M  ;D ???

Ahhh,  B9S meade jag såklart men det hajade ju du..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

yngrot

Nej då vi trodde alla att du varit hos Volvo och fått en ny hemlig modell förevisad.. ::) ;D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Möllers

Har hänt mig flera gången chauffören han Blevid arg viftat med händerna ner dom har kommit med bussen.
Så man har blevid mer försiktigt ner man är ute och fotograferar.
Dom som gillade inte bli fotade borde byta jobb  :(