Huvudmeny

Ful lack!

Startat av Rickbox, 30 mars 2011, 23:01:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mathias Rickman

Citat från: Ersa skrivet 31 mars 2011, 20:36:52 PM
Intressant att det är du som är kränkt och mobbad. Var finns inläggen där vi så kraftigt kränker dig?
Och dina hätska inlägg mot oss då? Är de okej? Är du så trevlig mot oss andra?
Du kallade mig och Hans Fredriksson för "gnällspikar" (i pluralis).
Och var är alla andra Uppsalaungdomar som du påstår blir mobbade av oss? De får gärna uttala sig själva.

Egentligen är det inte lönt att bemöta en person som inte klarar av att ta in andras synvinklar, men bara för att bemöta dina paranoida konspirationstankar för övriga medlemmar kan jag berätta att personerna du hävdar känt varandra sen skoltiden är i olika åldrar från 30 till 60 år och gick därför inte direkt i skolan samtidigt eller ens i samma skola. Vidare är vi från i stort sett hela Sverige från Skåne och Gotland till Småland upp till Jämtland och Västerbotten. Niclas kanske är ur-Uppsalabo? Inte vet jag, för jag har ingen större koll på hans uppväxt eller ursprung.

Håller med till fullo

& kan säga som uppsala bo att jag ALDRIG har blivit mobbad på denna sida

Andreas91

Rickbox, ta och varva ner rätt många varv nu! Det finns en gräns när det blir too much och personligen känner jag att det banne mig har blivit det nu!  >:(

Jag tänker inte lägga mig i debatten för mycket, för det har jag ingen lust med och det har egentligen ingenting med mig att göra,
men här och nu vill jag få min röst hörd! Man måste kunna ta kritik, man kan inte bara flippa ur och påstå att moderatorerna eller någon annan "mobbar" någon, som du väljer att kalla det, så fort man öppnar mun. Bussnack har vissa regler och som man som medlem får lov att följa - jag har knappast en sunkdator, men trots det så kan det ibland ta tid för min PC att ladda, just om det rör sig om stora filer.

Jag kan t.o.m. tala om att jag vet hur det är att bli mobbad, då jag själv blev det i lågstadiet och den känslan sitter kvar i mig än idag. Mobbing är verkligen INTE det som moderatorer eller andra medlemmar på detta forum håller på med - tvärtom! Ända sedan jag började på detta forum, så har jag aldrig upplevt det som att folk har varit taskiga mot mig på något sätt - jag fick en del tips av andra framförallt i början gällande bilder och t.ex. bildstorlek, men visst - jag valde att ta emot det som tips och ville jobba på att bli lite bättre och fixa till de små grejerna som dök upp. Den gyllene regeln är faktiskt inte så himla dum: "Behandla andra, som du själv vill bli behandlad."

Sista grejen som jag reagerade på, var ditt snack om att "inte ha akademiska poäng"  bara för att vissa här arbetar inom bussbranschen. Visst, jag är inte inom bussbranschen, men av de jag har träffat här och de förare som man ibland babblar kort med på bussarna, så har jag bara en kommentar till ditt snack om detta ämne: Det är skitsnack på hög nivå! Jag kanske lät taskig nu, men jag upplevde det som att du gick långt över gränsen nu.

Andreas91

Jag har upplevt stämningen på detta forum som mycket god, jag har roligt här, mycket trevliga personer på detta forum och mycket intressanta saker att se och läsa om. Jag hoppas för allt i världen att den stämningen kommer att kunna kvarstå.  :)

yngrot

Bra skrivet Andreas91   :)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Muk

Citat från: Rickbox skrivet 31 mars 2011, 20:01:23 PM
Tror inte ni skulle klara av så många andra yrken ärligt talat, ni är nog fast inom bussbranchen livet ut, tragiskt säger jag bara! Tror inte någon av er har särskilt höga akademiska poäng...

Om akademiska poäng skall användas som slagträ i en fåntratts-debatt, så får det mig att skämmas över att ha akademiska poäng. Alla som har studerat på högre nivå vet att akademiska poäng i sig bara är en summa som inte säger ett skvatt.

mushkot

#35
Citat från: Muk skrivet 01 april 2011, 12:14:38 PM
Om akademiska poäng skall användas som slagträ i en fåntratts-debatt, så får det mig att skämmas över att ha akademiska poäng. Alla som har studerat på högre nivå vet att akademiska poäng i sig bara är en summa som inte säger ett skvatt.
Håller med till fullo! Att använda akademiska poäng som något slags mått på intelligens visar bara på en klart illa dold elitism, som att vissa människor skulle vara mer värda än andra bara  för att man valt en annan väg i livet. Sådana värderingar tror och hoppas jag att alla här på forumet är överens om att de inte hör hemma här, eller någon annanstans heller för den delen.

David, då-och-dåförare samt blivande civilingenjör.

admin


Den här tråden har kommit alltför långt bort från det avsedda ämnet och vidare utvikning ger något knappast något varför tråden istället låses.