Scania CN113-vagnar i Dalarö

Startat av Mikael T Nilsson, 19 september 2010, 10:03:53 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

buskörare

Citat från: Bussfanatikern skrivet 21 september 2010, 01:18:52 AM
Det finns Scania OmniLink ledbussar i Västerås och Göteborg som också har dörrarrangemanget 2+2+1. Vad gäller Scania OmniCity ledbussar så finns det en specialvariant i Uppsala som har dörrarrangemanget 2+2+2+2.

Och där sket sig det ryktet då  ;D

buskörare

Citat från: Andy91 skrivet 21 september 2010, 08:38:16 AM
Ja, just det, 315X-vagnarna!  :o De hade jag helt förträngt, tack för påminnelsen!  ;D



Så lite. Vårdar minnet av mina favoriter högt   :D

Niclas Wennerlid

Citat från: Buss_Fredde skrivet 19 september 2010, 10:21:18 AM
Hej micke T: jag skall till busslink handen ikväll... och vad jag vet så är det bara 5227&5228 som skall bort till söderort..  5249 - 5251 Finns i lidingö på grund av års modellen.. Handen fick däremot 5263-5264-5265 omnicity & 5288 - 5297 omnilink  alltså kortvagnar...  från lidingö...   Jag e oxå en bussfreak o känner mer till vad handen har för bussar på grund av att jag jobbar där varje söndagkväll.. hjälper en o tankar etanoler (scanior)Led 3601 - 3640 ..  så om du vill veta mer om bussarna så kan du fråga mig.. når du vill veta nu?

Fredde//...

Är du anställd av Busslink eller "hjälper" du någon du känner?

// Niclas

Buss_Fredde

Citat från: Niclas Wennerlid skrivet 21 september 2010, 13:30:57 PM
Är du anställd av Busslink eller "hjälper" du någon du känner?

// Niclas
Jag jobbar där på söndagskvällar, med att tanka bussar...   Hurså?

Niclas Wennerlid

Ingen mer orsak än att jag blev nyfiken.

I ditt svar "Jag e oxå en bussfreak o känner mer till vad handen har för bussar på grund av att jag jobbar där varje söndagkväll.. hjälper en o tankar etanoler" hade jag svårt att utröna om du är anställd eller om du är där på frivillig basis.

Du skriver att du jobbar där men jag har aldrig hört talas om någon som är anställd för att hjälpa någon annan att tanka, därav min nyfikenhet.

// Niclas

Buss_Fredde

Citat från: Niclas Wennerlid skrivet 21 september 2010, 16:55:17 PM
Ingen mer orsak än att jag blev nyfiken.

I ditt svar "Jag e oxå en bussfreak o känner mer till vad handen har för bussar på grund av att jag jobbar där varje söndagkväll.. hjälper en o tankar etanoler" hade jag svårt att utröna om du är anställd eller om du är där på frivillig basis.

Du skriver att du jobbar där men jag har aldrig hört talas om någon som är anställd för att hjälpa någon annan att tanka, därav min nyfikenhet.

// Niclas

Jag är där på frivillig basis.... så är det...