Huvudmeny

Söndags bilder.

Startat av Möllers, 12 september 2010, 19:25:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

ö

Björn Lövdahl

Varför byta kamera igen....kameran gör inte ensam bilderna....
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

fontheking5

#2
Annars kan ett annat objektiv också vara ett alternativ , dom gör faktiskt en hel del . Annars är det nog inget fel på Canon kameran.


svenerik eklund

Jo kör du på en Nikon D300s

Denna är ju rätt billig, den har 18-200mm objektiv.

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=nid300s18200

eller denna?

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=nid3X

Gotlandsbuss1

Citat från: Mattias Möller. skrivet 12 september 2010, 19:25:58 PM
Tog desse 2 idag jag är rätt sugen staffa en Nikon D300s har tröttnat på Canon kameror nu.
Jag har beställt på cyperphoto men jag skrev till dom,dom skulle avboka den vet inte hur jag ska ha det.
Sitter o tänker om jag ska skriva till dom igen dom ska inte avboka den  ::) ???





Uploaded with ImageShack.us

Uschdom där bussarna är skit trånga och låter som rymdskepp

Susanne

Mattias, vad är det du inte gillar med de bilder som du har tagit? Ljuset, skärpan, eller vad?

Leo

På min skärm på jobbet är bilderna på tok för mörka...

Kan ju vara en idé att kika på histogrammet när du är ute och fotar...

jocke

Inte för o låta "kriminell" :P

Men ladda ner photoshop. Det gör nog alla som använder de.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Susanne

När du fotar med en systemkamera så är inte svaret svart på vitt vad som är fel eller inte fel.
Kör du manuellt?
Kör du på automatik?
Hur är ljusstyrkan på objektivet?
Hur högt ISO kör du på?
Det blir inte bättre bilder för att du byter hus från Canon till Nikon, för de är rätt likvärdiga.
Däremot så handlar mycker av resultatet på objektivet.

Leo

Citat från: Mattias Möller. skrivet 16 september 2010, 15:03:19 PM
Kör på M som allt tid kör med ISO400 idag hade jag bländaren på 6.1 annas har jag den på 9.1.

Bländare 6,1 och 9,1 finns inte.

Men du kanske menar 6,3 och 9,0?

Susanne

Det var därför som jag sålde hela mitt stora digitalapaket för att jag ville ha mindre men inte tumma på zoomen.
Hade Nikon D70 och var supernöjd med den samt ett antal objektiv, det vart så för att jag tidigare hade Nikon F80.
Att ha en liten kompakt kamera gör att man nästan alltid har den med sig, och nu finns många bra att välja på.
Men man får faktiskt tumma liiite på kvaliten då man går från system digital till kompakt digital. Men det är en smaksak.
Jag är iallafall rätt nöjd med mina bilder som Panasonic TZ10 gör.

Susanne

Citat från: Mattias Möller. skrivet 16 september 2010, 16:45:13 PM
Jag är på samma spår som du Susanne kompakt dom är inte så dyra heller som system kameria är.
Kommer kolla på några mellan Canon Nikon Sony Panasonic många fler på nätet.

Så sant. Men köp inte den billigaste kompakta, och tänk på ljusstyrkan, ju högre tal desto sämre att fota då ljuset ute/inne är dåligt.

fontheking5

Nya Canon Powershot SX130 IS ( Tyvärr med AA batterier ) är ett tips , annars finns Canon Powershot S90 , väldigt bra kamera , bör nog sjunka i pris nu när S95 ska komma ut . Har börjat komma in i min S90 nu , får bättre bilder nu , finns mycket inställningar på den , som på en systemkamera . Mitt tips är Canon Powershot S90 om du vill ha en riktigt bra kompaktkamera .

fontheking5

Ja G11 an är väldigt bra , dock är S90 n mindre och lättare att ha med sig . Men G11 an är nog den bästa kompakt kameran på marknaden just nu .