Busslink 1203, 1206 och 1208 i Täby

Startat av Fredrik Gelin, 01 september 2010, 22:07:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Gelin

Inspirerad av Marc kunde jag inte låta bli att lägga ut dessa halvbra bilder från Täby Centrum:


Tyvärr hann jag inte få någon bättre bild innan bussen försvann iväg på 616 mot Erikslund, planen var att försöka få en bild på tillbakavägen, men det kom annat emellan.


En bättre bild blev det efter lite funderande på 1206 som ännu inte fått sina nuffror påklistrade.



1208 hann komma med på bild också innan jag var tvungen att åka vidare.

Jag missade precis 1205 som lämnade Täby C när jag kom.
1212 var också synlig i Täby C under kvällen, men hann smita till Danderyd innan jag kunde komma från jobbet.
Jag gjorde mitt bästa för att få ut så många av Nyköpingsbussarna som möjligt under kvällen, men det var inte helt lätt.
//Fredrik


Fredde

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 01 september 2010, 22:07:52 PM

En bättre bild blev det efter lite funderande på 1206 som ännu inte fått sina nuffror påklistrade.
//Fredrik



Uppenbart inte reg.plåtarna heller... :-X


Fredrik Gelin

Reg.plåtarna finns med, bak sitter den där den skall, fram togs den sannolikt bort i samband med lackeringen och har sedan av någon anledning inte monterats tillbaka.
Dock finns reg. skylten fram med om du tittar noga i bussens framruta vid framdörren.
//Fredrik

Mikael T Nilsson

Trevligt! Fler 12xx-vagnar har alltså tagits i trafik i Täby nu. Det är sällan man ser dem i Danderyd. 1203 och 1204 har åtminstone trafikerat 611:an.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Andreas

1206 passerade mig på en tur till Rimbo medan jag stod och väntade på bussen vid Universitetet.  :) Bilden på Busslink 1206 var för övrigt grymt snygg!  :)

Mikael T Nilsson

Citat från: Andy91 skrivet 02 september 2010, 16:40:04 PM
1206 passerade mig på en tur till Rimbo medan jag stod och väntade på bussen vid Universitetet.  :) Bilden på Busslink 1206 var för övrigt grymt snygg!  :)



Kul att Täbys 8500-boggievagnar även kan synas på Norrtäljes linjer. Här är en bild på 1205 på Täby lokallinje 612 mellan Hägernäs strand och Täby centrum under eftermiddagsrusningen idag. Även 1204 cirkulerade kring Täby centrum idag.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ted Selander

Fördelningen av boggibussarna från D län ser ut som följer (gäller SL-området):

Nynäshamn: 1200-01, 3283-86
Norrort: 1202-12
Norrtälje: 1220-40

Reservation för ändringar

/Ted

Mikael T Nilsson

Citat från: Ted S skrivet 02 september 2010, 18:53:38 PM
Fördelningen av boggibussarna från D län ser ut som följer (gäller SL-området):

Nynäshamn: 1200-01, 3283-86
Norrort: 1202-12
Norrtälje: 1220-40

Reservation för ändringar

/Ted



Tack för sammanställningen. Sedan tidigare fanns även 8500-boggievagnarna 5761-62 hos Busslink SL-området. Dessa är stationerade i Ösmo. Har ingen bild på dörrsidan, men har för mig att dessa har dörrställning 1-1-0.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Fredrik Gelin

Det stämmer, de har dörrställning 1-1-0 eftersom SL inte kräver/krävde någon tredje dörr i Ösmo/Nynäshamn.
I stället får man några sittplatser till...
//Fredrik

Mikael T Nilsson

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 05 september 2010, 06:41:43 AM
Det stämmer, de har dörrställning 1-1-0 eftersom SL inte kräver/krävde någon tredje dörr i Ösmo/Nynäshamn.
I stället får man några sittplatser till...
//Fredrik

Tack för info. Jag visste inte att krav på tredje dörr saknas i Ösmo/Nynäs.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Wennerlid

Wow, vilken höstbild :-) Den gillar jag skarpt.

// Niclas

Mikael T Nilsson

Citat från: Niclas Wennerlid skrivet 05 september 2010, 10:41:43 AM
Wow, vilken höstbild :-) Den gillar jag skarpt.

// Niclas

Jag håller med. Mycket tjusig! Då fick vi även en bild på dörrsidan.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ersa


Fredrik Klint

Citat från: Ted S skrivet 02 september 2010, 18:53:38 PM
Fördelningen av boggibussarna från D län ser ut som följer (gäller SL-området):

Nynäshamn: 1200-01, 3283-86
Norrort: 1202-12
Norrtälje: 1220-40

Reservation för ändringar

/Ted

Jag har inte riktigt hängt med här, ska några Vegor försvinna från Norrtälje?
Vilka av ovanstående är blåmålade? Sen om det går att få en liknande lista över ledvagnar som flyttas till Stockholm (inga kortvagnar kommer hit?)