Tänk om alla bussbolagen kunde ta hand om sina bussar...

Startat av OSkar000, 04 september 2007, 21:31:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

kånsigt att inte stadsbussarna är inte alls jätteskitiga som helsingborgsbussen är  ???

Staffan Sävenfjord

Citat från: Mattias Möller. skrivet 07 januari 2008, 18:26:01 PM
dom kan tvätta dom ner dom har rast med bussarna så klart.
Går väl fort tvätta en buss  ::)
Jag gillar jätteskitiga bussar ochså inte vardag man få se en jätteskitiga bussar heller.

Det spelar ingen roll när det är så här skitigt på vägarna. Efter en kvart är bussen lika smutsig igen. Men det är klart att man måste tvätta bussen minst en gång per dygn så att inte smutsen biter sig fast.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Staffan Sävenfjord

Citat från: Mattias Möller. skrivet 07 januari 2008, 18:28:08 PM
kånsigt att inte stadsbussarna är inte alls jätteskitiga som helsingborgsbussen är  ???

Det är inte alls konstigt. Stadsbussar framförs i lägre hastighet och det är ofta inte lika smutsigt på gatorna i stan som det är på motorvägen. Där blir bussarna också nedskvätta av andra fordon som kör förbi i betydligt högre grad.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Möllers

Jag minns swebus tiden 1995 så var dom jätteskitiga fanns lära då dom ochså på ruttorna med man kunde inte se ut genom rutans alls.
Det var flera gånger dom var jätteskitiga bussarna i Landskona 1995.

Sundås

Citat från: Mattias Möller. skrivet 07 januari 2008, 18:26:01 PM
dom kan tvätta dom ner dom har rast med bussarna så klart.
Går väl fort tvätta en buss  ::)
Jag gillar jätteskitiga bussar ochså inte vardag man få se en jätteskitiga bussar heller.

Mja, så värst jättefort går det ju inte. Och så måste man ju ta sig till depån/garaget.
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Möllers

Är mest på motorvägen dom blev jätteskitiga bussarna som Staffan säjer.
Måste vara ifrån lastbilarna på motorvägen ochså blev jätteskitiga av ner dom ska köra om .

Möllers

denna buss kan har varit bakom en lastbil på motorvägen var jätteskitig denna är .


Jan

#22
Citat från: Mattias Möller. skrivet 07 januari 2008, 18:26:01 PM
dom kan tvätta dom ner dom har rast med bussarna så klart.
Går väl fort tvätta en buss  ::)
Jag gillar jätteskitiga bussar ochså inte vardag man få se en jätteskitiga bussar heller.

Enligt avtal med Skånetrafiken, så ska bussarna tvättas varje dag som den trafikerat deras linjer. Jag tror att samtliga entreprenörer gör det när vi är inne i den period som vi har just nu.
I branschen 37 år

OSkar000

Citat från: Volvotoken skrivet 07 januari 2008, 17:56:26 PM
Ok våra bussar går inte lika mycket som Veolias liknande vagnar men typen av körning är den samma i förstahand på expresslinjerna, invändigt sklijer det dock mycket på våra och Veolias 8700 vagnar, Vi har blåa mattor i våra mot grå i Veolias Gardiner riktiga hatthyllor mm  det plus att vi i princip alltid kör med enbart läslampor och nattbelysning gör att resänärerna oftas väljer våra vagnar om det finns möjighet att välja vid tex förstärkning

Det hände rätt ofta under förra hösten att jag släpade mig bort till Köpmansgränd för att ta någon av era bussar som ni körde förstärkning med på linje 30 under eftermiddagarna. Det var värt tio minuter promenad eller ett extra bussbyte att få sätta sig i en ren, varm och fräsch buss istället för att riskera att hamna i en iskall 8700 eller Vega.


Vintertid så är det ofta rejält skitigt i Linköping (och därikring). Neoplanerna var nog extra bra på att bli skitiga. Frammåt eftermiddagarna så var det som att sitta i en mörk tunnel, fönstren var helt igengrodda med skit.

Andreas Ljungqvist

Citat från: Mattias Möller. skrivet 07 januari 2008, 18:42:34 PM
denna buss kan har varit bakom en lastbil på motorvägen var jätteskitig denna är .



Det du visar är ju ett klart exempel på hur det ser ut när snö-/saltmodd fastnat i fronten och frusit till is..

Erol

det är inte alltid de kan tvätta bussarna på sina raster.. då måste de ju ha rast på depån och det är inte alla som har det.

bjalle

Citat från: Mattias Möller. skrivet 07 januari 2008, 18:26:01 PM
dom kan tvätta dom ner dom har rast med bussarna så klart.
Går väl fort tvätta en buss  ::)
Jag gillar jätteskitiga bussar ochså inte vardag man få se en jätteskitiga bussar heller.

Och vem skulle, enligt dig Möller, tvätta bussarna?

Möllers

Jag kan tvätta dom undrar jag får betalt då  ::)
Mitt nya jobb i framtiden kanske.

bjalle

Citat från: Mattias Möller. skrivet 07 januari 2008, 19:30:57 PM
Jag kan tvätta dom undrar jag får betalt då  ::)
Mitt nya jobb i framtiden kanske.

Men eftersom du nu tror att de skulle tvättas under rasterna, vem skulle då ha gjort det idag menar du?

Möllers

klart inte man får söka jobb hos swebus först som tvätta dom o håller dom rena ner dom ska börja köra.