I Stockholms innerstad

Startat av Mikael T Nilsson, 07 februari 2010, 10:07:03 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cero

Citat från: Fredrik Klint skrivet 14 februari 2010, 11:35:43 AM
Åsyftas leverans till SL-land? OmniCity II har ju knappt levererats till Sverige över huvud taget, endast tre stycken enligt SBH. Det vore ju kul om det kommer några, tycker jag.

Jag har förstått inlägget som att den kommer att lanseras, inte att någon i SL-land beställt.

Citat från: Robert Brink skrivet 15 februari 2010, 13:37:07 PM
Tillverkas Omnicity om tex en kund vill ha den? För just nu är det ju bara Omnilink som gäller!
//R

Omnicity tillverkas men det är ingen i Sverige som beställer så därför kommer inga hit. ;) Förefaller inte ens vara med i diskussionerna hos bussbolagen när rena låggolvare ska införskaffas, för om det vore så att den fanns på agendan borde åtminstone någon av alla inköp av dylik busstyp ha blivit Omnicity. Eller är den för dyr kanske? Däremot har ju relativt stora mängder köpts till bl.a. Norge och U.K. på senare tid.


Ersa

Citat från: Cero skrivet 15 februari 2010, 18:26:25 PM
Omnicity tillverkas men det är ingen i Sverige som beställer så därför kommer inga hit. ;) Förefaller inte ens vara med i diskussionerna hos bussbolagen när rena låggolvare ska införskaffas, för om det vore så att den fanns på agendan borde åtminstone någon av alla inköp av dylik busstyp ha blivit Omnicity. Eller är den för dyr kanske? Däremot har ju relativt stora mängder köpts till bl.a. Norge och U.K. på senare tid.

Eller blev den första generationen av OmniCityn så kritiserad att hela den svenska marknaden blev avskräckt? ???

Cero

Citat från: Ersa skrivet 15 februari 2010, 19:14:04 PM
Eller blev den första generationen av OmniCityn så kritiserad att hela den svenska marknaden blev avskräckt? ???

Inte omöjligt. Dock lite konstigt för det är väl inte många skruvar gemensamma mellan en Omnicity från 1998 jämfört med en från 2010? Åtminstone inte några väsentliga skruvar.

Ersa

Citat från: Cero skrivet 15 februari 2010, 21:00:59 PM
Inte omöjligt. Dock lite konstigt för det är väl inte många skruvar gemensamma mellan en Omnicity från 1998 jämfört med en från 2010? Åtminstone inte några väsentliga skruvar.

Scania får väl visa upp den nya OmniCityn för de svenska bussföretagen. Gärna vintertid på dåligt skrapade vägar för att kunna visa att bussen har bättre värme och fjädring samt mindre invändigt "skaller". För det hoppas jag att man fått till idag.

Greger Larsson

Citat från: Ersa skrivet 15 februari 2010, 21:05:13 PM
Scania får väl visa upp den nya OmniCityn för de svenska bussföretagen. Gärna vintertid på dåligt skrapade vägar för att kunna visa att bussen har bättre värme och fjädring samt mindre invändigt "skaller". För det hoppas jag att man fått till idag.

Ja, det går ju en i Luleå. Men där kanske man är bra på att skrapa?