Huvudmeny

Flytthelg i Råsta.

Startat av Janne Brink, 17 augusti 2007, 08:39:37 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Strömblad


Bussgubben

#16
Citat från: Janne Brink skrivet 17 augusti 2007, 08:39:37 AM
I helgen blir det full fart på flytten. Lördag skall Veoilas vagnar iväg och en del har inget hem. Skall bl.a ställas upp i Enköping, Norrtälje och bakom bilbesiktningen i Edsberg. ( Nils-Sture har under ett år haft sina vagnar där.)
På Söndag kommer Busslinks vagnar.
Uppställningen i Rissne är tom. Dom flesta står på Råsta och görs i ordning för trafik.
Ersättningsbussarna för Roslagsbanan kommer att stå vid galoppfältet.
Veoila har köpt in två 14.5 m Birkabussar. ( Volvo 9700)
Den jag skall ha på abonnering idag har gått 93.000 mil men känns som ny.
/J

Så en del av Veoliavagnarna i Råsta ska inte va hos SL mer då? Menar du att det är Veolia i Partille som köpt 2 birkabussar?

Robert Brink

Nej det är inte Veolia i Partille som köpt dessa...
Veolia har annan trafik åxå. Bla ska man ha kvar en verksamhet i Stockholm med abonneringar och ersättningstrafik!

//R

Magnus_J

Citat från: Niclas Andersson skrivet 17 augusti 2007, 14:53:16 PM
Ni kommer att få fröjden att få köra med några H29:or från Täby och Norrtälje from måndag :)

Mvh Niclas
jaha men inte de som inte fick nåt jobb på måndag   >:(  ;D

Rickardo

Veolia 4803+4805 står på depån i Malmö tillsammans med Malmös gamla gasbussar.
2st till SLröda Scaniabussar syntes till och gissningsvis i samma nummerserie.

Mvh Rickardo

Bussgubben

Så ska vissa bussar som var i SL landet bort till andra orter då? Kanske inte just B9S men vissa andra eller?

Karsten

Citat från: Magnus_J skrivet 17 augusti 2007, 22:35:02 PM
jaha men inte de som inte fick nåt jobb på måndag   >:(  ;D


Hyr ut dig till Swebus! Ca 25 olika jobb att välja på på måndag. Själv snodde jag åt mig linjerent på 434an från 16 till 25.

Walter

Citat från: Bussgubben skrivet 17 augusti 2007, 23:01:51 PM
Så ska vissa bussar som var i SL landet bort till andra orter då? Kanske inte just B9S men vissa andra eller?

Och återigen en fråga ingen kommer svara på. B9S stannar i Stockholm då dessa följer med avtalet enligt säkert tio inlägg i denna och andra trådar. Var dom andra bussar som inte Busslink tar över eller som stannar för ersättningstrafik i Stockholm vet nog endast vissa personer på Veolia.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussgubben

Citat från: Walter skrivet 17 augusti 2007, 23:08:35 PM
Och återigen en fråga ingen kommer svara på. B9S stannar i Stockholm då dessa följer med avtalet enligt säkert tio inlägg i denna och andra trådar. Var dom andra bussar som inte Busslink tar över eller som stannar för ersättningstrafik i Stockholm vet nog endast vissa personer på Veolia.

Jag vet att B9S stannar, men nu frågade jag om det är andra bussar än B9S som ska lämna Sthlm!

Nico

Citat från: Niclas Andersson skrivet 17 augusti 2007, 14:53:16 PM
Ni kommer att få fröjden att få köra med några H29:or från Täby och Norrtälje from måndag :)

Mvh Niclas

Inte mig emot. Slår i alla fall Scanialederna med råge. Få se om jag kan lura med mig någon av dessa ut på måndag kväll.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Fredde

CitatHyr ut dig till Swebus! Ca 25 olika jobb att välja på på måndag. Själv snodde jag åt mig linjerent på 434an från 16 till 25.

En annan har linjerent på 474an ungefär samma tider :-\ Fast det ska bli intressant med 10 min trafiken som drar igång... 8)

/Fredde

Bussmicke

Den som gillar Blått på Rött kan ju bege sig till Sollentuna där det rullar en del blåbuss på lokallinjerna där..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Citat från: Bussmicke skrivet 20 augusti 2007, 09:23:16 AM
Den som gillar Blått på Rött kan ju bege sig till Sollentuna där det rullar en del blåbuss på lokallinjerna där..

Hej,

Ska bli spännande att se dina blåbussbilder från Sollentuna. Själv fotograferade jag stombuss på 515 i morse, se annat inlägg på Bussnack.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

Bilderna kommer när tid och lust infinner sig.
Just nu grunnar jag mest på vad morgondagen ska innehålla..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.