Nye busser på vej til Sverige

Startat av Ronni Bjørn Svensson, 15 september 2009, 12:44:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ronni Bjørn Svensson

Hej
I følge dette link http://phototrans.eu/14,355806,0,Solaris_Urbino_12_CNG_S_3BUM.html kommer der snart en Solaris UB12 CNG til Busslink i Stockholm.
Mvh
Ronni Bjørn Svensson

Ersa


Ronni Bjørn Svensson

Mvh
Ronni Bjørn Svensson


Ted Selander

Citat från: Verspieder skrivet 15 september 2009, 12:46:22 PM
Första bilden på Urbinon i SL-lack? Härligt! :D

8 exemplar har nu nått Sverige. Preliminär trafikstart i Stockholms innerstad vecka 42, efter div. formaliteter och vagntypskänndom förare/verkstad.

/Ted

Optimal

Citat från: Ted S skrivet 22 september 2009, 18:36:28 PM
8 exemplar har nu nått Sverige. Preliminär trafikstart i Stockholms innerstad vecka 42, efter div. formaliteter och vagntypskänndom förare/verkstad.

/Ted

Vilket garage, Är det bestämmt nu?

Ted Selander

Citat från: Optimal skrivet 22 september 2009, 18:41:11 PM
Vilket garage, Är det bestämmt nu?

I väntan på tankmöjlighet i Hornsberg blir det Söderhallen.

/Ted

(På följdfrågan har jag inget svar ännu.)

Optimal

Citat från: Ted S skrivet 22 september 2009, 18:48:30 PM
I väntan på tankmöjlighet i Hornsberg blir det Söderhallen.

/Ted

(På följdfrågan har jag inget svar ännu.)

Okej. Tack Ted :)

Esbjörn


Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Citat från: Ted S skrivet 22 september 2009, 18:36:28 PM
8 exemplar har nu nått Sverige. Preliminär trafikstart i Stockholms innerstad vecka 42, efter div. formaliteter och vagntypskänndom förare/verkstad.

/Ted

Mycket trevligt, ser fram emot detta.
Snygg i rött var di också.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ronni Bjørn Svensson

Mvh
Ronni Bjørn Svensson

virtual1

Citat från: AO skrivet 22 september 2009, 18:01:40 PM
Ser nästan ut som Sundsvallslack eller?

Om du läser texten står det Busslink Sundsvall ;-)

Cyklisten

Precis som ni håller koll på Phototrans så håller de koll på BS (försöker i alla fall) och kompletterar info så gott det går ;)
Nu väntar jag bara på nya "gastankfartyg" (gasbussar enl. den automatiska översättningen) som kommer till Veolia Lund.

Ersa

Citat från: Ronni Bjørn Svensson skrivet 22 september 2009, 21:47:19 PM
Hej
På dette link http://www.phototrans.eu/14,357683,0,Solaris_Urbino_12_CNG_7408.html kan i møde Busslink 7408 .

Så vackert! Vitt glas bak på alla lampor dessutom. Vågar man hoppas på att det är lysdioder? Vanliga 21W-lampor i bakljusrampen på Umeås Urbinos ledde till överhettning främst på bromsljusen, då dessa är konstant tända under dörröppning och dörrbroms. Därför byttes de ut till röda lysdioder med tiden. Även dioder i främre blinkers vore att föredra då det blir hög förbrukning av orangemålade 21W-lampor. Glödtråden i blinkerslampan vill gärna lossna/gå av när strålkastarluckorna smälls igen. För främst den högra luckan måste ju tyvärr öppnas och stängas hela tiden pga att luftslangkoppling och huvudström finns innanför. :-\

Se där, det blev några gratistips till Busslink Söderhallen & Sundsvall så här mitt i natten. :)