GS fordonsplaceringar, försök till uppdatering...

Startat av Jonas Gustafsson, 18 februari 2009, 23:55:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Calle

Citat från: Bussmicke skrivet 13 juni 2009, 20:03:58 PM
Lär väl bli en del från Ale att sprida ut?

Ja, frågan är vad som händer med Ales slutkörda Den Oudsten? Dom har ju "lyckan" att ha dom enda höggolvade ostarna kvar.

Göran O

Nu har man börjat att lacka om Mölndals den Oudsten bussar i VT blått. Såg idag 507 och 513 vid Arendalsvägen (Järn o Trä).
Där stod ytterliggare minst 5 st, fortfarande i GL-lack, alla i den första lite kortare varianten 501-515.

Bussmicke

Redan, inte illa.
Ska bli kul att få fota några Blåa Ostar..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jonas Gustafsson

Känns lite onödigt att börja lacka om dem nu, de lär väl knappast behållas efter juni nästa år...

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Erling.L

buss 501 e omlackad redan stog vid rantorget i veckan
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

ch

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 27 juni 2009, 23:55:03 PM
Känns lite onödigt att börja lacka om dem nu, de lär väl knappast behållas efter juni nästa år...

//Jonas G

GS lär väl behöva minska antalet fordon ganska rejält nästa sommar, så jag håller med Jonas: varför lacka om de nu?
Upphandlingen i väster blir väl klar om några veckor, och skulle GS tappa den också så blir det väl typ en halvering av antalet fordon jämfört med 1 månad sen?