Huvudmeny

Trångt i Hallen..

Startat av Bussmicke, 14 januari 2009, 00:13:38 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke









//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Zella

Intresant med garage/hallbilder  :)

Johan Hansson

Det är smidigt med såna garage så lnge man inte skall ha bussen som står i mitten först ut på morgonen.
En nackdel som finns är om det tar eld inne i hallen så kommer flertalet bussar stryka med. Då kan kommer det bli kaos.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Simon Bertilsson

Intressant! Inte dumt att ha bilarna inne i ett varmt garage på natten.
Är det en gammal vagnhall för spårvägen?

Svemicke

Ett riktigt bussgarage. Vad trevligt! Detta måste väl ändå vara bättre för då behöver man inte koppla bussarna för värme på vintern? Nu får ju visserligen inte gasbussar stå inomhus, så det är kul att se att den där gasmanin inte nått huvudstaden än. Skatta er lyckliga!
Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -

Jonas Strömblad

Alltid lika trevligt med MaxCi-bilder från dig  :)
/J

Mikael Ringmarck

Tack för trevliga bilder Micke.  ;D Det är något speciellt med bussuppställning inomhus...jag tog ett gäng bilder i liknande stuk senast jag jobbade i tvätten i Bromma. Skall försöka få upp dem ikväll. Hur många garage i Stockholm har uppställning inomhus idag? Kommer på följande:

*Hornsberg
*Söderhallen
*Nyboda
*Bromma
*Ekerö (Fåtal, 3 platser?)
*Råsta?? (Har man fortfarande nått fack med bussar vid tvätthallen?)

Ersa

Citat från: Mrbuss skrivet 14 januari 2009, 14:11:09 PM
*Råsta?? (Har man fortfarande nått fack med bussar vid tvätthallen?)

Rev man inte ner den byggnaden för något enstaka år sedan, och byggde en snedramp på stället?

Ersa

Jag undrar om det ens finns något bussgarage i Hallen, eller om man har sina bussar utomhus. KR kör iaf 162:an dit ;)



Magnus_J

Citat från: Verspieder skrivet 14 januari 2009, 14:12:56 PM
Rev man inte ner den byggnaden för något enstaka år sedan, och byggde en snedramp på stället?

alla vagnar utomhus.

bussgrabben

Detta måste vara Mickes Mecka! ;)

Janne Rickman

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 14 januari 2009, 13:16:30 PM
Är det en gammal vagnhall för spårvägen?


Ja, de är en gammal spårvagnshall.

/Janne

Yujin Zhang

Ibland undrar jag hur man lyckas med utryckning på vardagsmorgonar? Typ om din vagn står precis mellan två andra vagnar. ::)

Nico


Citat från: Yujin Zhang skrivet 14 januari 2009, 21:34:26 PM
Ibland undrar jag hur man lyckas med utryckning på vardagsmorgonar? Typ om din vagn står precis mellan två andra vagnar. ::)

Tja, de är väl tursatta enligt den ordningen som de står uppställda. Vagnar som går ut först står alltså först och inte i mitten... annars får inte jag ihop det i alla fall :D
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Jonas Gustafsson

Hur vanligt är inomhusuppställning idag egentligen? Bland någorlunda stora bolag i Västsverige kommer jag bara på en busshall, nämligen Majorna hos GS. Kville hade en uppställninghall men den är sedan flera år uthyrd till annan verksamhet.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.