En Ryss på kroken...

Startat av Bussmicke, 08 januari 2009, 20:12:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

michael k

i en skruvoplan är det en ordendtlig ögla som det går att fästa en stång i
den här bussen är väl en 88 eller nåt
den är nog ombyggd för att se lite nyare ut

Niclas Rosenius

Citat från: michael k skrivet 10 januari 2009, 12:09:54 PM
i en skruvoplan är det en ordendtlig ögla som det går att fästa en stång i
den här bussen är väl en 88 eller nåt
den är nog ombyggd för att se lite nyare ut

   Bussen är en -89 tagen itrafik 9002 och hade regnr EVF-934 i Belgien.

  //Niclas

michael k

en v10 sugis då
jag gillar dessa gamla bussar med v10 lika slöa i alla farter men slutade alldrig att dra 140km no problems
fast jag brukade bara köra i hundratjugo  :o

Simon Bertilsson

#33
Citat från: RoTe skrivet 09 januari 2009, 21:41:44 PM
Polisen vill ju bara att bussföretaget ska få betala bärgningen. De skiter ju i om motorn går eller ej. Betala bärgning och ev böter är straff nog. Miljön bryr dom sig mindre om.

Just precis. Finns definitivt ingen miljövinst i att köra ut en bärgare för att dra en miljözonsförbrytare ut ur stan (mer än att förbrytaren förmodligen kört där för sista gången med det fordonet).

Själv körde jag en både svart och vitrykande FL7 årsm 96 idag, och eftersom den har ett filter (tveksamt om det gör någon som helst nytta), så fick den gå i miljözonen några år till. Tragikomiskt skulle jag vilja säga! Förresten så skitar den inte ner mindre i Löddeköpinge och Kävlinge (där jag var idag) än vad den hade gjort inne i Malmö.
Det vore bra mycket bättre om man istället för miljözoner höjde skatten radikalt för gamla fordon och subventionerade nya. Då hade ju åkarna faktiskt sporrats att köpa nytt och köra med överallt. Inte bara i de städer som har en miljözon. Dessutom är det ju oftast så att man tjänar på att amortera ett nytt fordon än att stå på verkstad med ett gammalt. Inte alla åkare som insett det bara...

Trier

Citat från: michael k skrivet 10 januari 2009, 14:19:15 PM
en v10 sugis då
jag gillar dessa gamla bussar med v10 lika slöa i alla farter men slutade alldrig att dra 140km no problems
fast jag brukade bara köra i hundratjugo  :o

Jag körde en gammal Space, typ en 87'a, rätt ofta ett tag som också hade en sugis kopplad till en 6-växlad låda och den var väldigt skön att köra. Blev på nåt sätt ett skönt naturlig lunk med en sån motor.

Men det är klart, när mätarn visade på 40 km/h i de brantaste Kasselbackarna så var det ju inte lika roligt. ;)

//Mr T

Knut

SwebusExpress buss 30(KH15024) får visst lov å kjøre ut dette året så er den over og ut :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Canon EOS RP
Sony HDR-PJ 580
Sony HDR-PJ 810
Vedlikeholdstekniker Stadler Service Norge