En Ryss på kroken...

Startat av Bussmicke, 08 januari 2009, 20:12:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bjalle


Trier

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 08 januari 2009, 20:15:02 PM
Miljözonslagsbrytande?

Fast det ser ju ut som att bärgar'n drar med en vajer och då bör rimligtvis bussens motor vara igång så att det går att bromsa. Och om det då är miljözon det är frågan som så känns det som ett mycket konstigt sätt att lösa det problemet på.

Tror snarare på fel i växellåda eller liknande, halvautomat som inte går att växla kanske?

//Mr T

bjalle

Citat från: Trier skrivet 08 januari 2009, 20:25:50 PM
Fast det ser ju ut som att bärgar'n drar med en vajer och då bör rimligtvis bussens motor vara igång så att det går att bromsa. Och om det då är miljözon det är frågan som så känns det som ett mycket konstigt sätt att lösa det problemet på.

Tror snarare på fel i växellåda eller liknande, halvautomat som inte går att växla kanske?

//Mr T

Tänkte inte så långt...min tanke var att eftersom den inte åker på stickan så var det inget mekaniskt fel på den.....

Christer K

Detta kan väl inte vara rätt att man drar en buss med vajer, jag har bogserat bussar och hade vi alltid en stång mellan fordonen.
/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Niclas Rosenius


   Mycket trevligt.

   Denna buss har ett förflutet i Belgien hos West Belgium Coach, fick bild på den för nåt år sen i Uppsala. Men kan ju säga att bussen hade ju sett sina bästa dagar när det gäller konditionen på plåten då i alla fall.

   //Niclas

Ulf Rådeström

Miljözoner finns i följande städer om inget ändrats från 1/1 2009:

Stockholm
Göteborg
Malmö
Lund
Helsingborg

Uffe

Simon Bertilsson

Nu är jag i fel forum, men OJ vilken läcker tungbärgare!  :D

Oskar A

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 08 januari 2009, 21:09:54 PM
   Mycket trevligt.

   Denna buss har ett förflutet i Belgien hos West Belgium Coach, fick bild på den för nåt år sen i Uppsala. Men kan ju säga att bussen hade ju sett sina bästa dagar när det gäller konditionen på plåten då i alla fall.

   //Niclas

Nej, fräschare exemplar har man ju sett. Här är länk till din bild som är tagen innan bussen bytte reg.nummer: http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p40211617.html
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

RoTe

Citat från: Christer K skrivet 08 januari 2009, 20:52:22 PM
Detta kan väl inte vara rätt att man drar en buss med vajer, jag har bogserat bussar och hade vi alltid en stång mellan fordonen.
/ Christer K

Kan vara så att det inte finns något vettigt drag i fronten för en stång. Men dras den med wire utan luftslang mellan måste ju motorn fungera, annars hade den fått åkt på stickan.

BadTab

kan ju vara att det blir för högt att ta den på stickan..

homer

vet inte ryska åkere om dessa miljözonsregler eller chansar man??? det är ju inte den första som blir utdragen och säkerligen inte den sista heller

Fredrik Gelin

Miljözonsproblem känns tveksamt då bärgaren ju drar bussen IN mot stan i riktning mot Nybroplan och möjligen Djurgården eller Slottet som destination...
Frågan är väl närmast om maskineriet snurrar, annars borde det bli tämligen tungstyrt.
En anledning till att man drar med vajer i stället för att lyfta kan ju även vara rost, jag vet att vissa bussar varit så rostiga att man inte kunnat lyfta dem utan att riskera brott på balken.
//Fredrik

Magnus_J

miljözon enliget dagens metro iaf

Fredrik Gelin

På väg till Frihamnen/Värtahamnen då kan man förmoda...
//Fredrik