En vecka tillända, vad blev det med den?

Startat av Peter Erret, 10 oktober 2008, 21:47:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Erret

Startade med en tur ut till Ingarö

och sedan till

för att ta en annan buss från

och sedan hamna vid

när man kommer hem så står denna utanför garaget

Nästa dag avlösning

Vad är alla bilarna undras på garaget, här finns svaret.
Gjorde ett besök vid ... och fick dessa på bild


samt hittade sedan


för att under eftermiddagen dansa till

Tidigt nästa morgon så bar det av till

och sedan till

Under mellantiden (rast) så kollade jag in

och (repris)

på dess färd genom Gustavsberg, såg även

Eftermiddagen erbjöd ett besök vid

en närbild

när jag sedan kom till

så fick jag se denna bekanta syn.
Ny dag med nya turer, först till

och sedan

fick sedan syn på

som hade problem med solen.
Hamnade vid

för att köra "jorden runt" två varv.
Där dök bl.a.

och


upp. Avslutningsvis så blev det ut att dansa igen


Camilla


Bussmicke

Intressant, är det bara 6645 som är i trafik?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredde

CitatIntressant, är det bara 6645 som är i trafik?

Nej, 6646 rullar också. De andra håller på att fixas till för att kunna tas i trafik.


Simon A

Håller med Camilla. Som vanligt ett trevlig svep.

//Simon

Ivo

#5
 :D Håller med Simon A & Camilla mycket trevligt bildsvep. Tack Peter för att jag får uppleva lite gamla platser där jag körde en gång i tiden.   8)
Ivo

Viktor

jag håller med dom andra som har skrivit trevligt bildsvep

Peter Erret


yngrot

Citat från: Fredde_J skrivet 11 oktober 2008, 00:02:33 AM
Nej, 6646 rullar också. De andra håller på att fixas till för att kunna tas i trafik.





Har du erfarenhet av hur dessa funkar??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Peter Erret

Citat från: yngrot skrivet 11 oktober 2008, 17:17:59 PM


Har du erfarenhet av hur dessa funkar??
Tyvärr inte nämnvärt, har varit inne och kollat läget, många invändningar, har förstått att de går tyst men är bromsklossar på motorvägarna (strypta på 85), speglarna sitter fel så du har inte överblick över passagerarna (6646 har justerats något, vet inte resultatet), platsen vid framdörren måste hållas fri från passagerare då klämrisk finns där. Jag ser fram emot att testa dem i skarpt läge.

yngrot

Strypta på 85??? hur har man tänkt ???  MAN har tydligen problem med speglar   underligt de inte kan sätta dem rätt.. vänster sidoblinker sitter högre upp på dessa än förra serien väl därför de bländar
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Fredde

CitatHar du erfarenhet av hur dessa funkar??

Dörrarna verkar krångla lite också. Nån var 10 min sen pga detta... Men 85, vet inte om jag köper det då det är motorväg in till stan :P

Annars är de behagliga att köra, det lilla jag testat runt i Nacka. Dock finns det ju delade åsikter om detta med luftstol på förarplatsen ;)


Peter Erret

Citat från: Lars Ödlund skrivet 11 oktober 2008, 17:44:43 PM
Fartbegränsaren beror väl på att beställaren specat så för att spara bränsle och minska överträdelserna, speglarna brukar vara felmonterade (fel spegel på fel ställe) på MAN har jag hört tidigare.
Då kan man fråga sig varför man spärrar vid 85, maxhasitgheten ute i Nacka/Värmdö är 90, är det för att blidka dem som har glädjemätare?. Många beslut fattas inom trafikområdet utan att man begriper konsekvenserna (kompetensbrist? :-X)

Leif D

Citat från: Peter Erret skrivet 11 oktober 2008, 18:16:57 PM
Då kan man fråga sig varför man spärrar vid 85, maxhasitgheten ute i Nacka/Värmdö är 90, är det för att blidka dem som har glädjemätare?. Många beslut fattas inom trafikområdet utan att man begriper konsekvenserna (kompetensbrist? :-X)

Hehe, ja sånt känns ju igen faktiskt, beslutfattare brukar väl som mest ha kompetens på takbox o så.....
F.ö. ett trevligt reportage.
;-)

homer

#14
eftersom det är rena stadsbussar är de inte meningen att dem ska gå fortare än 85, det är bara 191kw (256hk)

volvos b7:or har aldrig heller lyckats ta sig upp mot 90.

sen är de givetvis beklaglit att ett trafikområde som har väldigt mycket motorvägstrafik skaffar bussar som inte orkar köra motorvägsfart, för givetvis kommer dem köras på dem linjerna om än inte hela tiden... Man kan lungt påstå att den som har beställt bussarna inte har den blekaste verklighetsförankring om var och hur bussarna kommer att användas.