Huvudmeny

Swebus x3 [Bilder]

Startat av Simon, 08 september 2008, 17:45:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Walter

#30
Citat från: yngrot skrivet 12 september 2008, 11:44:06 AM
Skynda på leveransen... hur bra blir det då ?? Av efarenhet brukar det inte bil bra.. :P

Idetta fall står att Swebus gjort omprioriteringen, dvs nylevererade bussar går till Umeå först. Det är inte Säffle som påskyndat tillverkningen. Jag tolkar det som att det är andra vagnar som är beställda till andra kontrakt som kommer att användas i Umeå till dess att de 17 B9S man beställt levererats. Dvs kan det bli nya vikariebussar under hösten men med "fel" färg och annat än B9S.

De två vagnar som ska komma nästa veckan som är från 2002 kan ju vara fd Kalmar vagnar som man tänkt flytta till Umeå.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

HB

#31
Citat från: Krille skrivet 12 september 2008, 09:06:25 AM
Nu verkar det som att Swebus lyckats skynda på nyleveranserna.
Intressant också att läsa att 8 av 3600 turer ställts in hittils i veckan.
Förstår inte riktigt hur man räknar då... hinner man verkligen med 3600 turer på en vecka i Umeå?

http://www.vk.se/Article.jsp?article=215196

/K

3600 turer är ingen konstighet. Tänk dig en linje som går var 30:e minut mellan 06 och 24. Det blir 36 turer per dag och riktning =72/dag. 72 X 7 dagar = 504 turer/vecka. Har du 7 sådana linjer så är du uppe i dessa tal.

Ersa

#32
Artikel + en hel del intressanta kommentarer av "Målle" om flygbussen, samt "Bussförar'n" om biljettmaskinerna:
http://www.folkbladet.nu/?p=118837

Måste ha varit snopet när Målle ringde kundtjänsten Lycksele för att få info om flygbussen, och ingen svarade pga att alla på kontor + kundtjänst hade semester samtidigt(!) Tur att de redan stressade driftsledarna på Västerslätt kan ställa upp och göra länshuvudmannens arbetsuppgifter när de i Lycksele inte orkar svara i telefon. Kanske alla anställda på Swebus Umeå borde ta ut semestern samtidigt, och stänga ner hela verksamheten totalt över sommaren de med? ::)

Ersa

#33
Citat från: HB skrivet 13 september 2008, 11:29:06 AM
3600 turer är ingen konstighet. Tänk dig en linje som går var 30:e minut mellan 06 och 24. Det blir 36 turer per dag och riktning =72/dag. 72 X 7 dagar = 504 turer/vecka. Har du 7 sådana linjer så är du uppe i dessa tal.

I Umeå finns tre* stora täta ledvagnslinjer med 15-30 min trafik, tre kortvagnlinjer med 30-min trafik, två servicelinjer med 60-min trafik. Dessutom flygbussen, skolbusslinje 4 och ett antal extrabussar, direktbussar och annat (nr 72-78) som mestadels går i rusningen.

Det är ju bara att räkna antalet avgångar i tidtabellen.
http://www.tabussen.nu/visa_tidtabell.asp?id=1570

* Ja, jag räknar 6, 9 & 69 som en enda linje

Haakon

Kul att se bilder på de bussarna som gick i Jönköping. Man får ju hoppas att de håller ihop. Det blev ju ett otal timmars skruvande på dom, för att få dom i "nyskick" som var budet innan de skulle skeppas iväg... jaja..