Huvudmeny

Swebus x3 [Bilder]

Startat av Simon, 08 september 2008, 17:45:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon








Tar med den här bilden också..  ägs av Wist Last & Buss Ab i Östersund enligt VV.


Johan Hansson

Citat från: Simon skrivet 08 september 2008, 17:45:02 PM





Var det denna som ihelgen for in i parkerade bilar i Umeå?
Har polisen beslagtagit bussen?
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

bjalle

Citat från: Johan Hansson skrivet 08 september 2008, 18:22:26 PM
Var det denna som ihelgen for in i parkerade bilar i Umeå?
Har polisen beslagtagit bussen?

Var kan man läsa mer om denna händelse?

bussgrabben



Davve

#5
Citat från: Simon skrivet 08 september 2008, 17:45:02 PM


Aha... En gammal Jönköpings-buss, den har man sett/hört många gånger hemifrån. Tycker dessa vagnar gick finfint de gånger jag åkte med dem. När blir det omlack för denna då?

EDIT: Bara jag som tycker dessa vagnar med svarta ramar kring rutorna ser snyggare ut än de nya "danskarna"? Att måla fönsterramarna vita på dem måste ju vara bussårets tabbe...

Cyklisten

De var gula runt rutorna när de rullade i Danmark, någon Aabenraa-sak?

Jacob med C

Citat från: Cyklisten skrivet 09 september 2008, 01:06:26 AM
De var gula runt rutorna när de rullade i Danmark, någon Aabenraa-sak?
Det är Säfflemodell.
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Walter

Citat från: Cyklisten skrivet 09 september 2008, 01:06:26 AM
De var gula runt rutorna när de rullade i Danmark, någon Aabenraa-sak?

Dessa har aldrig rullat i Danmark, kom nya till Swebus Jönköping.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Ersa


Ersa


Ersa

Citat från: Lars Ödlund skrivet 09 september 2008, 11:17:33 AM
Ja det var dem jag avsåg, det verkar föras någon hatpropaganda mot Swebus i Västerbotten med många osakliga argument.

Om vi ska hårddra det så känner folk i gemen inte till vad Länstrafiken är för något, och de flesta sätter sig inte in i vad kommun och huvudman har för ansvar över stadstrafiken och dess avtal/upphandlingar. Alltså är dagens trafikoperatör den enda skurken i dramat idag. När Veolia körde var de dem som var skurkarna.

Cyklisten

Citat från: Walter skrivet 09 september 2008, 09:42:59 AM
Dessa har aldrig rullat i Danmark, kom nya till Swebus Jönköping.

Jo, men nu menade jag just dessa som kommit från Danmark, det är de som har målats vita mellan fönsterna och var gulmålade där när de rullade i Köpenhamn.

Jo

Citat från: Verspieder skrivet 09 september 2008, 11:25:05 AM
Om vi ska hårddra det så känner folk i gemen inte till vad Länstrafiken är för något, och de flesta sätter sig inte in i vad kommun och huvudman har för ansvar över stadstrafiken och dess avtal/upphandlingar. Alltså är dagens trafikoperatör den enda skurken i dramat idag. När Veolia körde var de dem som var skurkarna.

I Rapports 19:30 sändning hade dessutom en kvinnlig bussförare gjort sig till talesman för de som inte gillade bussarna och pratade om att bussarna ofta blev stående utmed vägen. Att Swebus ofta drar ner på underhållet när man håller på att förlora ett kontrakt är väl känt men med tanke på inslaget verkar det som att resenärer regelbundet kommer för sent till jobbet pga. havererade bussar.

Ersa

Citat från: Lars Ödlund skrivet 09 september 2008, 22:52:19 PM
http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=33919&a=1241704&lid=puff_1242025&lpos=lasmer

Undrar bara hur överdrivet detta är?

Länstrafikens marknadschef Tor Eriksson tycker att dagens situation är oacceptabel.
- Swebus håller inte vad man lovat i avtalet med oss. Där sa man att de ersättningsbussar som skulle sättas in skulle hålla samma standard som de nya bussar som kommer senare i höst, men så är inte fallet.


Men snälla nån! Varken Swebus, Veolia, Busslink eller någon annan trafikutövare har väl 20-25 st nya fräscha vagnar ståendes i reserv någonstans som man snabbt kan sätta in på tre månader efter lämnat anbud? Det hade blivit samma kaos oavsett vem som vunnit, och det vet Länstrafiken om. Jag tror att dagens kaos mestadels beror på hur de två senaste upphandlingarna genomfördes av Lycksele. Men självkritik finns ju oftast inte på huvudmannens kontor, och allt är ju "alltid" trafikutövarens fel i upphandlingarnas värld. Det lät på dem som om det var Veolias eget fel att de inte klarade av sin trafik 2006-2008, och nu är det Swebus fel att de kör med vikariebussar. Märkligt att både Veolia och Swebus klarar av upphandlad trafik på annat håll...