Huvudmeny

Göranssons.

Startat av Möllers, 03 september 2008, 15:49:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Ner jag slutade jobbet skulle jag se om jag sog en buss i stan jo fanns en buss ellerfall fotade den sen trodde jag han skulle starta bussen sen kalade bussföraren på mig frågade jag var Mattias ifrån Buss Snack jo var det fick fick jag fota i bussen detta var skit kul lägge sen jag gick i en dubbel deckare buss.
Tycke bussen hade långt tak slog i skallen nästan där men gick bra att fota i den snygg buss annas.
Sen på andra vången kunde inte hålla mig ville prova sitta i den gjorde jag sköna stolar fick fotade jag ner jag satt blev det bätre att fota då.
Kommer fler bussar senare  ;D










jocks74


bjalle

Var ju åtminstone en riktigt fin buss

Johan Hansson

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Mattias Möller. skrivet 03 september 2008, 15:49:24 PM
Ner jag slutade jobbet skulle jag se om jag sog en buss i stan jo fanns en buss ellerfall fotade den sen trodde jag han skulle starta bussen sen kalade bussföraren på mig frågade jag var Mattias ifrån Buss Snack jo var det fick fick jag fota i bussen detta var skit kul lägge sen jag gick i en dubbel deckare buss.

Antagligen Göransson junior som körde. Han skriver själv på Bussnack.
Trevliga bilder på en fin buss. Takhöjden i en dubbeldäckare blir ju med viss naturnödvändighet begränsad. Det har till och med hänt att jag med mina 172 cm slagit i huvudet.


Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Möllers

jo var mycket långt tak i den trevligt fick han träffa Mattias Möller fotografen med idag  :)

Göransson

Hej på er..
Jodå Staffan...var junior som körde....
Hade den stora turen att träffa Mattias Möller live.
Visade sig vara en mycket sympatisk kille med en fin kamera.
Berömde hans bilder på denna sida och en del andra där hans fina bilder finns med.
Kul med eldsjälar! Njuter av hans fina bilder vilket jag hoppas ni med gör.
Tyvärr så var kanske inte min i annars stolthet i bästa skick då en idiot.....(jag) råkat bli av med en lucka på bussen..
I skrivande stund är en ny på väg från Tyskland så skadan ska snart vara åtgärdad....
En sak att notera och imponeras över. Kör denna bussen på 2.97l/mil i blandad körning...(kollat vid en rad tillfällen)
Hyfsat nöjd med detta i dessa dyra tider....

Kör en öppen inbjudan..
Mattias, vill du följa med någon dag på en bussresa med din kamera så hör av dig.
magnus@goranssonsbuss.se

Sköt om er busstokar!
Imorrn väntar Berlin.....

Henrik Palmqvist

#7
j***a fin buss.

Samt som vanligt fina bilder från Mattias.

Hur hög är denna bussen?. Ser lägre ut en Helmarkarna på norrlandskusten. Fri höjd är väl 4,0 meter i Europa, undantag Sverige och Finland?

/ Henrik

Fredde

Kan bara instämma i skaran, en riktigt snygg buss!


Möllers

Jo som sakt kom ifrån jobbet var lite trött med då hade jobba byxor på mig dom jag inte gillar så mycket heller.
Trodde först det satt ingen i bussen men hade fel jo det var trevligt  :)
Tack ni gillar bilderna alla här.
Resor nja vet inte kanske en annan dag då.

Niclas Rosenius

Citat från: Henrik Palmqvist skrivet 04 september 2008, 22:46:47 PM
j***a fin buss.

Samt som anligt fina bilder från Mattias.

Hur hög är denna bussen?. Ser lägre ut en Helmarkarna på norrlandskusten. Fri höjd är väl 4,0 meter i Europa, undantag Sverige och Finland?

/ Henrik

   Skylinern är 4,0 meter hög.

   Fina bilder, Mattias.

   //Niclas

Henrik Palmqvist

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 04 september 2008, 23:24:48 PM
   Skylinern är 4,0 meter hög.


   //Niclas

Byggs det högre dubbeldäckare än 4,0 meter?. Alltså förutom såna som endast trafikerar Sverige och Finland.

/ Henrik

Niclas Rosenius

Citat från: Henrik Palmqvist skrivet 04 september 2008, 23:30:18 PM
Byggs det högre dubbeldäckare än 4,0 meter?. Alltså förutom såna som endast trafikerar Sverige och Finland.

/ Henrik

   Vet att Megalinern kunde du beställa 4,28 m hög. Men till vilka länder det gick kan jag inte svara på rak arm.

   //Niclas

Göransson

Vill bara informera oroliga läsare att den nya luckan är på plats ;D

Johan B

Jäkligt snygg lack, passar perfekt på Skylinern. Lite synd på den lila Ölvemarksloggan som stör det estetiska men men.