Fyra av fem möjliga (Bilder)

Startat av Oskar A, 29 augusti 2008, 23:32:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar A

En av anledningarna till dagens Norrortsresa var att fota de fem kvarvarande H27:orna (Volvo B10MA-55/Säffle). Av dessa fem lyckades jag få fyra på bild. Den femte som är 4152 har jag bra bilder på sedan tidigare så det var ingen katastrof att jag och Micke boomade den vid Danderyds Sjukhus.





Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Camilla

Man kanske ska ta en tur dit nån dag när man kan gå igen så man får åka lite trevliga bussar

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

I så fall: Skynda skynda! Mycket snart är de borta.
H27-förare Strömblad får även han skynda sig om han vill köra.

Camilla

Citat från: Bussmicke skrivet 29 augusti 2008, 23:45:58 PM
Vad har hänt med dig?
Jag har fått ischias i höger ben så jag har tokont i benet så det är lite svårt att gå

Ersa

Citat från: Camilla skrivet 29 augusti 2008, 23:51:42 PM
Jag har fått ischias i höger ben så jag har tokont i benet så det är lite svårt att gå

Och då vill du passa på att åka buss med normalgolv? :)

Camilla

Citat från: Verspieder skrivet 29 augusti 2008, 23:54:54 PM
Och då vill du passa på att åka buss med normalgolv? :)
Jag tror inte det det är därför jag vill vänta nån dag

Ersa

Citat från: Camilla skrivet 29 augusti 2008, 23:57:51 PM
Jag tror inte det det är därför jag vill vänta nån dag

Aha, då förstår jag.

MGA

Citat från: Oskar A skrivet 29 augusti 2008, 23:32:36 PM
En av anledningarna till dagens Norrortsresa var att fota de fem kvarvarande H27:orna (Volvo B10MA-55/Säffle). Av dessa fem lyckades jag få fyra på bild. Den femte som är 4152 har jag bra bilder på sedan tidigare så det var ingen katastrof att jag och Micke boomade den vid Danderyds Sjukhus.





Denna fotade jag själv i Sollentuna station i går på 627 mot Kista C.
Åkte med den och den gick mycket trevligt. Sliten med gick bra  ;)
///
MGA

Mikael T Nilsson

Mycket trevliga bilder. Bussmicke rapporterade till mig att Busslink 7713 var ute på linjerna 610 och 613 när ni var vid Danderyd. Tog även du bild på denna? Det skulle vara kul att se bild på denna på Täbylinjer. När den kom till Norrort var den väl avsedd för dåvarande linje 671 (Rydbo-Vaxholm)?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Neopland

Dessa är av årsmodell 1989 eller 1990 va? Vet att årsmodellerna 1989 och 1990 brukar ha O i början på registreringsnumret och den där skylttypen.

Fredrik Gelin

De är -91:or allihop och lever således på övertid i SL-land.

7713 kom till Täby eftersom man behövde en liten buss som klarade Vaxholms kommuns viktkrav på Pålsundsbron i Vaxholm (en gammal stridsvagnsbro som troligen inte skulle ha några problem med vikten egentligen).
Men tyvärr visade sig bussen inte vara särskilt användarvänlig om man är van vid Volvo Säffle och bristen på daglig kärlek på verkstan tog ganska snabbt ut sin rätt och bussen har nog stått mer på verkstan i Täby än den varit i trafik i Vaxholm.
Numera går det bra att köra en vanlig kortvagn över ovan nämnda bro med vissa begränsningar, men normalt är det inte så många passagerare på linjen att det har någon betydelse...
Norrtälje har fått ett syskon till 7713, nämligen 7712, som har satts in på servicelinjen där, hur det gått där vet jag däremot inte.
Jag tror dock inte att den är tänkt att gå som "vanlig" kortvagn i Täby då den är något mindre än de andra kortvagnarna i Täbygaraget och har betydligt färre sittplatser.
//Fredrik

Peter Rost

Finns  3466  kvar  itrafik?

/Peter