En liten Hino og en gammel Mercedes..

Startat av damiende, 20 mars 2008, 19:17:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bergenga

Hino selges ikke lenger i Norge. Det var Rutebileiernes Standardisering AS (RSA) i Drammen som importerte dem, sammen med Setra. Nå importerer de fortsatt Setra, men i stedet for Hino tar de inn Ikarus småbusser, altså E91 og E13IC. Det at RSA holder til i Drammen er grunnen til at de fleste Setra, Hino og Ikarus i Norge er registrert i Drammen (KE, KF og KH).


Her er bilde av en Hino RB145 fra Telemark:


KF 65507 i Seljord, 06.07.2007.

Bussen har tilhørt Øst-Telemark Automobilselskap (senere Nettbuss Telemark, nå Nettbuss Drammen) på Notodden, men eies nå av Kjetils Tur i Seljord.
Mvh.
Øyvind Berg

Martin Brynhildsen

Fram tom 1997 bodde jag i Vikingstad, starx utanför Linköping, och jag har för mig att man ibland kunde se Hino gå i linje 552. Jag  har ingen aning om hur vanligt förekommande det var, men jag vet att man då och då kunde se en östgötatrafikenlackad Hino vid stationen. Minnet är inte det bästa då jag endast var 8 år gammal när jag flyttade därifrån..

Stefan Norin

I alla fall fram till för något år sedan stode det en SL-lackad Hino i ett industriområde i Bollnäs. Någon som vet vilket individ det rör sig om?

Stefan P

Hej

Vad många Hino fanns det i Uppland?

Stefan P

HB

Citat från: Lars Ödlund skrivet 30 mars 2008, 23:43:04 PM
Jo det var 3124 precis som "Jeppe" skrev (den syns på Bengt Nederfeldts bild en bit upp i tråden)
2001 tillhörde den Lönsboda som skolbuss, 2002/2003 anges den som övertalig tillhörande Helsingborg


Tack Lasse. Som kuriosa kan nämnas att 3124 under en kortare period även dagligen gick i trafik på Lidingö i en försökstrafik på Sticklinge som senare vart 205x och ännu senare 225.