Bilder från Göteborg...

Startat av Patrik, 20 mars 2008, 09:52:47 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Förra veckan var jag i Göteborg och det blev lite bilder därifrån, mer finns på hemsidan!














Göteborgs slumkvarter...






































Niclas Rosenius



    Verkligen många bra och fina bilder. Och riktig bra foto lycka också med flera av bussarna.

    //Niclas

Ronni Svensson

Hej
Det er gode billeder du har taget

Bussmicke

Mycket trevligt, mina bilder kommer ut vid ett senare tillfälle när jag hunnit fixa dem.
Just nu står andra bilder på kölistan.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.


Mattias

Mycket fina bilder! Trevligt! :)

//Mattias
http://youtu.be/bPaGkHZBeEw
---------------------
Klicka gärna vidare till min Facebookgrupp: Scania CR Bussar.
https://www.facebook.com/groups/350135515662755/?ref=group_header

Jeppe Hagelbäck

#6
Lika snyggt som vanligt!
(Bildtexten på Orusttrafikens buss är dock fel) Inte nu längre ser jag :)

Patrik

Citat från: Jeppe Sörensson skrivet 20 mars 2008, 10:46:35 AM
Lika snyggt som vanligt!
(Bildtexten på Orusttrafikens buss är dock fel) Inte nu längre ser jag :)

Nån hann före  ;)

Bussmicke

Citat från: Jeppe Sörensson skrivet 20 mars 2008, 10:46:35 AM
Lika snyggt som vanligt!
(Bildtexten på Orusttrafikens buss är dock fel) Inte nu längre ser jag :)

he he, se där ja.
Där kom meddelandet man väntade på..  ;)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Johan B


Ersa

Tråkigt att det vita taket inte blev standard på alla bussar i hela länet. Det ser mycket elegant ut, jämfört med de tråkiga helblåa vagnarna. Vitt tak och oxblodsrött vore något för SL att ta över på stomlinjerna istället för SL98-blått.  :D

Jens

Kan inte busstillverkare föra in i köpeavtalet att områden som lackas i svart avvikande färg vid leverans inte får lackas i annan färg - bara för att inte förstöra modellens image ... Orusttrafiken 388 ser ju minst 10 år för gammal ut, som ett riktigt hemmabygge när man tar bort all avvikande färg förutom det blåa. Dessutom måste ju priset stiga när man inte längre har Volvomärket kvar och håller sitt reklamåtagande?

Optimal

Citat från: Verspieder skrivet 20 mars 2008, 20:09:33 PM
Tråkigt att det vita taket inte blev standard på alla bussar i hela länet. Det ser mycket elegant ut, jämfört med de tråkiga helblåa vagnarna. Vitt tak och oxblodsrött vore något för SL att ta över på stomlinjerna istället för SL98-blått.  :D

Vita taket är väll stombussar, medans helblått är vanliga ledvagnar

Staffan Sävenfjord

Citat från: Jens skrivet 20 mars 2008, 20:22:21 PM
Kan inte busstillverkare föra in i köpeavtalet att områden som lackas i svart avvikande färg vid leverans inte får lackas i annan färg - bara för att inte förstöra modellens image ... Orusttrafiken 388 ser ju minst 10 år för gammal ut, som ett riktigt hemmabygge när man tar bort all avvikande färg förutom det blåa. Dessutom måste ju priset stiga när man inte längre har Volvomärket kvar och håller sitt reklamåtagande?

70388 (det skall faktiskt vara 70 före de tresiffriga numren numera) är fd Säfflebussen och omlackerad helt nyligen. Möjligen har man inte hunnit med de estetiska detaljerna ännu utan kommer att komplettera dem senare. Vi kan väl i alla fall hoppas att det är så.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Bussmicke

Så länge Nettbuss inte märker upp sina bussar i Norge med den 5.siffriga fjanteriet kör jag vidare med 3xx.
Denna historia med 70xxx är ju rent löjeväckande idioti.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.