Ny entreprenör tar över tunnelbanan i Stockholm

Startat av homer, 23 januari 2024, 17:14:46 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Fredrik Gelin

Ungefär samma text men som pressmeddelande från SL (Alla kan ju inte läsa DN):

https://www.mynewsdesk.com/se/sl/pressreleases/connecting-stockholm-ab-vinner-tunnelbaneupphandling-3298965

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk


Fredde


Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Erling.L

Läste någon stans att överklagan inlämnade efter typ 3 timm efter beskedet
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Fredrik Gelin

Du kanske tänker på detta inslag i SVT?

Vänsterpartiet och Sverigedemokraterna var enligt SVT för ovanlighetens skull överens i fullmäktige och lade ned sina röster (är det omröstning om vem som skall vinna?) eftersom de ansåg att det inte blir ett rättvist resultat om man bara har ett alternativ att välja på.
Åtminstone Vänsterpartiet hade kanske resonerat annorlunda om man valt att låta SL köra i egen regi kan jag tänka mig.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk

Lars-Håkan_E

Omröstning, nej inte så.

Däremot så finns det ju ett förslag till beslut från tjänstemännen, och det ska ju tas i fullmäktige, eller förkastas.
Och då kan det ju bli olika former av röstning om inte ordförande finner att beslutet är enhälligt.

Sundås

Det är ju tyvärr ett tecken på att upphandlaren har misslyckats med sin upphandling när det endast finns ett giltigt anbud - och det är ju inga duvungar som har lämnat anbud direkt.
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

BSB101

Min tanke också, om jag upphandlade något och tre av fyra inte ansågs uppfylla kraven så skulle jag allvarligt fundera på att avbryta om ta om upphandlingen. Om inte annat så för min egen del får att få in flera jämförbara priser.

homer

Keolis har lämnat in överklagan, hittar dock inget pressmeddelande än, men det lär väl komma något...