Ny direktlinje till Delhi med Air India

Startat av Fredde, 21 maj 2017, 17:18:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

För alla oss som gillar resa, eller bara se nya fåglar på Arlanda :)

Antalet långdistansförbindelser från Stockholm Arlanda Airport fortsätter att öka när Air India startar en direktlinje mellan Stockholm och Delhi.
Med start den 15 augusti kommer Air India att flyga den nya direktlinjen mellan Stockholm och Delhi tre gånger i veckan med en Dreamliner B787-800.

https://www.swedavia.se/arlanda/nyheter/air-india/#gref

Matilda_J

Är det inte märkligt att de fortfarande inte laddat upp priser när starten är i augusti?

Krille

Hade hellre sett en linje till Mumbai, men det är ändå ett välkommet inslag att slippa mellanlandningen i Doha.
Blir intressant att se prisnivån.

K

Fredde

Nu kan man boka på hemsidan, t/r från ca 6700 SEK.
Märkligt dock att de kommer nyttja terminal 2 och inte 5 på Arlanda, då alla andra bolag som flyger långväga använder just T5.

Från DEL kl. 14:00, ankomst ARN kl. 18:20, flygtid 7h 50 min.
Från ARN kl. 21:05 ankomst DEL kl. 07:45 nästkommande dag, flygtid 7h 10 min.

Flygs som sagt med Boeing 787-8 Dreamliner.

Mikey

Citat från: Fredde skrivet 24 maj 2017, 22:24:44 PM
Nu kan man boka på hemsidan, t/r från ca 6700 SEK.
Märkligt dock att de kommer nyttja terminal 2 och inte 5 på Arlanda, då alla andra bolag som flyger långväga använder just T5.

Från DEL kl. 14:00, ankomst ARN kl. 18:20, flygtid 7h 50 min.
Från ARN kl. 21:05 ankomst DEL kl. 07:45 nästkommande dag, flygtid 7h 10 min.

Flygs som sagt med Boeing 787-8 Dreamliner.
Undrar jag om det inte bara är inlagt fel, man får inte in 787 på Terminal 2 och att köra buss vill man undvika. Samma fel har hänt tidigare när man lägger upp nya linjer och brukar korrigeras innan trafikstart.

Menzies


Mikey

Citat från: Menzies skrivet 26 maj 2017, 09:50:36 AM
På gate 69 borde det väl gå?

69 är riven. Dock öppnar man där snart en ny ramp (E) där man förvisso kan få in en 787 om man kör ut folket med buss, men tanken är främst att ställa andra typer av flygplan där då det inte är anslutet till terminalbyggnaden.


Fredde


Ronni Bjørn Svensson

Citat från: David M skrivet 02 juni 2017, 01:00:59 AM
Även från Kastrup och Köpenhamn startar Air India med flyg till Dehli:

https://www.cph.dk/en/about-cph/press/news/2017/5/air-india-opens-non-stop-route-between-delhi-and-copenhagen/?utm_source=twitter&utm_medium=tweet&utm_term=intern&utm_content=cph_air_india_route_30_05_2017&utm_campaign=generisk_2017

Kan det röra sig om att dela plan på Skandinavienrutterna?

Flynummer er forskellige, men mulighed for at dele om dem samme  fly er til stede på de 2 ruter.
Mvh
Ronni Bjørn Svensson

Mikey

Flyget till Stockholm går på onsdagar, fredagar och söndagar. Flyget till Köpenhamn går på tisdagar, torsdagar och lördagar. Båda linjerna är direktflyg till/från Indien, man delar inte på flygen på något sätt. Båda linjerna kommer dock trafikeras av någon av bolagets Boeing 787'or.