Volvo 145 Express Taxi (Bild/er sökes)

Startat av Åkarns Kalle, 09 januari 2013, 22:44:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Åkarns Kalle

Bilder på Volvo 145 Express som TAXI sökes

Vet att jag har sett flera bilder, hittar en på google med chaufför och skolbarn men jag vill se andra.......
allt är av intresse

MVH Kalle
Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna samt X-Trafik.

Ersa


Nico

Ska se om jag har några bilder liggande i burken, skickar dem i så fall via pm. Annars var det en kul bild som Ersa hittat även om jag tror att det är en ren reklambild från Volvo med vissa delar bara löst ditlagda/uppställda. Taklyktan (tiggarlyktan) har fel form och ser ut att ligga löst på taket vilket (i annat fall skulle man fått borra håll i taket vilket inte var någon man direkt gjorde). Annars satt dessa lyktor monterade på tunna svarta metallbågar (som till viss del påminde om vanliga takräcken. Även skolskjutsskylten ser ut att bara vara löst lutad i fronten. Även dessa satt annars i ett fäste så att de snabbt kunde lyftas loss när man skulle köra annat.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Åkarns Kalle

Tack&Tack

Jo även jag tycker att det är något "lurt" med den bilden men.......

Har liksom en ide att göra taxi av Expressen men men

/Kalle
Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna samt X-Trafik.

groenis

Gardinerna verkade inte tillhöra standarden på modellen?

Kul att se Arlandalacken som var smeknamnet på färgen,den kom efter mycket vånda och beslut när många opponera sig mot
varför bara svart och mörkblått var godkänt.

Den svarta randen beslutade länstyrelserna skulle vara där så att folk såg att det var en taxibil.

/Lennart