KR:s nya storgodsare COO500

Startat av Jan, 20 juli 2011, 15:24:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jan

Finns den på bild. För övrigt så är den störst av alla i landet just nu. 2 platser mindre än Skelleftebuss 200.
I branschen 37 år

Wetjo

Finns ingen bild på SBH ännu..

swedebear

"I don't want to start any blasphemous rumours, but I think that God's got a sick sense of humor and when I die I expect to find him laughing"

Depeche Mode - Blasphemous Rumours

Mackan


Ersa

Sådärja! Och naturligtvis ska ju en megagodsare i Västerbottens inland vara gul! :D

Jan

Mkt trevligt, man får ståpäls! Hur många pallplatser har denna buss?
I branschen 37 år

Clabbe

Lastutrymme 7,30 = 18 pallar samt 26 pass enl Transportstyrelsen.

Mackan

En till bild på skapelsen:



Uploaded with ImageShack.us

Bussmicke

Varför inte gå in på området??
Nån måste det ha funnits att fråga..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Carl Eric

Nu så tycker jag att ni är onödogt kritiska. "Mackan" har tagit en bild på en i Sverige unik buss, som jag är mycket tacksam över att ha fått sett! Jag har aldrig tidigare sett någonting i den stilen, och trots att det är ett staket ivägen så ser man klart och tydligt hur bussen ser ut.


Så "Mackan", ett stort Tack för denna bild, fortsätt gärna att dokumentera ovanliga bussar från delar av Sverige där vi inte annars får se så många bilder ifrån! (Vilket det också klagas på väldigt mycket här!)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Mackan

Citat från: Bussmicke skrivet 22 juli 2011, 10:31:59 AM
Varför inte gå in på området??
Nån måste det ha funnits att fråga..

Jag är inne på området :)

Bilden är tagen inne på KR:s depå i Uppsala.
Jag hade inte tänkt publicera denna bild på internet utan jag tog den för eget bruk så att säga
eftersom det är sällan vi får denna busstyp på besök i Uppsaladepån.

Om intresset finns kan jag lägga ut lite bilder på diverse nya mercedes osv men jag har bara
en sketen mobilkamera till hands och ingen värstingkamera.

Peter Öden

Hej !

Tillverkas verkligen B 12B-chassiet fortfarande ??

Mvh Peter Ö

Jan

Citat från: Peter Öden skrivet 22 juli 2011, 19:41:07 PM
Hej !

Tillverkas verkligen B 12B-chassiet fortfarande ??

Mvh Peter Ö

Ja för godsbussar, men egentligen så passar B12M bättre.
I branschen 37 år

volvo99

Den finns nu enbart med B13R , 420hk eller 460hk samt säljs icke i vårt land med 500hk.....

Bergenga

Citat från: Jan skrivet 22 juli 2011, 20:14:50 PM
Ja för godsbussar, men egentligen så passar B12M bättre.
Nei, produksjonen er slutt. Men da de sluttet var det 60 chassier igjen med B12B, og de har blitt levert til kunder i Sverige og Norge (og Finland?) der man har hatt behov for disse, sånn som med godsbusser, eller som på TIMEkspressen i Norge der man vil ha 15m 9700S med toalettet på rett plass (altså i hekken).
Mvh.
Øyvind Berg