Huvudmeny

Keolis 1518

Startat av Hasse L, 04 februari 2021, 14:38:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L


COE 343

Tidigare har 1517 visats på forumet som varande placerad i Nybodahallen - liksom denna uppenbarligen är. Dessa f.d. Jönköpingsbussar är tydligen uppdelade mellan Gubbängen och Nyboda. Vet någon vilka individer som har hamnat i respektive garage?

Mackan05

#1
1516-1519 är i Nyboda
1520-1524 är i Gubbängen


Skickat från min iPhone med Tapatalk




Adminåtgärd: Citat av direkt föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.

IvveRivve004

Jag har också hört att 1546 skulle flytta in till Stockholm men det verkar inte ha blivit av. Kommer den sättas i trafik i Stockholm eller kommer den inte det? Enligt Transportstyrelsen så har 1545 (liksom 7495 i juni 2019) slopats.

Ted Selander

#3
1546 ska finnas i Fredriksdal sedan slutet av november 2020.


Hänger på med en bild på 1523, nu i Gubbängen, i september 2015. Jönköpings kommun hade smalnat av ännu en korsning och fått backjobb. Bilden tagen under skarp provkörning med linje 26 i Bankeryd (numera ersatt av regionbusslinje 112).
Edit: Rättat årtal för bilden på 1523.

Citaro C2

Eller så slutar man köra boggibussar på alla möjliga linjer... Det lär inte dröja länge innan bakdelen får sig en törn på denna buss när den gått ett tag i SL-trafiken. Jag åker ofta 145 och det är näst intill alltid boggibuss och max 5 resenärer.

Resenären

När får vi vettiga regler kring färger och utformning och ålder på bussar i hela landet. Helt galet med dessa regler som kunderna och skattebetalarna bryr sig lite i.