Huvudmeny

oue 997

Startat av Åkarns Kalle, 26 februari 2008, 22:05:50 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Åkarns Kalle

Hej sökte här på oue997 fick då fram ett inlägg där det stog attt den ägts GG Buss nu undrar jag finns den kvar i sverige ?
i sådana fall hos vem och var ? går den i trafik ?

jag tycker det var en fin och bra buss utrustad med rullstolshiss då.

mvh Åkarns Kalle
Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna samt X-Trafik.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Åkarns Kalle skrivet 26 februari 2008, 22:05:50 PM
Hej sökte här på oue997 fick då fram ett inlägg där det stog attt den ägts GG Buss nu undrar jag finns den kvar i sverige ?
i sådana fall hos vem och var ? går den i trafik ?

jag tycker det var en fin och bra buss utrustad med rullstolshiss då.

mvh Åkarns Kalle

Den står registrerad på en privatperson/firma i Helsingborg men är avställd sedan 29 januari. GG Buss i Fristad utanför Borås (har enligt uppgift nu flyttat till Borås) drivs av Göran Gillberg och han har de senaste åren kört Setra (finns bara en buss i företaget), så det måste ha varit rätt länge sedan han ägde OUE 997. Jag har den också noterad på Nitta Busstrafik och Edlunds Trafik i Öregrund.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Åkarns Kalle

#2
OUE 997 ägdes 2003-2004 av A Broberg Gnarp = Brobergs Buss i Gnarp AB innan aktiebolagsbildning det var då jag åkte den den byttes 2004 mot ROJ478 på Busscentrum i Uppsala
Brobergs köpte den i Vänamo var det kanske av Nitta Busstrafik jag vet inte men har för mig det stog Nitta på den från början.
Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna samt X-Trafik.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Åkarns Kalle skrivet 26 februari 2008, 22:32:14 PM
OUE 997 ägdes 2003-2004 av A Broberg Gnarp = Brobergs Buss i Gnarp AB innan aktiebolagsbildning det var då jag åkte den den byttes 2004 mot ROJ478 på Busscentrum i Uppsala
Brobergs köpte den i Vänamo var det kanske av Nitta Busstrafik jag vet inte men har för mig det stog Nitta på den från början.

Nitta ligger mellan Borås och Ulricehamn och det är ju inte så långt till Värnamo. Om nu uppgiften om Edlunds Trafik som ägare är riktig så är det ju tänkbart att Busscentrum sålde till dem. Edlund gjorde många affärer med Busscentrum.
Tyvärr kommer jag inte längre.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Greger Larsson

OUE997:

1. 90xxxx Philipssons
2. 900615 GG-Buss KB, Hökerum
3. 990531 Nitta Busstrafik AB, Hökerum
4. 010130 Svenstigs
5. 030502 Broberg, Gnarp
6. 040224 Busscentrum
7. 040224 Edlunds Trafik AB, Öregrund
8. 050621 (nuv.ägare)

En riktig "hyllvärmare" hos Svenstigs som Broberg köpte alltså!
Sen var det väl i praktiken så att OUE997 byttes med Edlunds mot den nyare Scanian ROJ478 och Busscentrum agerade som förmedlare av den affären.

Mvh GL

Åkarns Kalle

Tack för info Greger används den av ett bussbolag nu ?
Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna samt X-Trafik.

Greger Larsson

Citat från: Åkarns Kalle skrivet 27 februari 2008, 16:51:32 PM
Tack för info Greger används den av ett bussbolag nu ?

Förmodligen används den till någon form av persontransport eftersom som den fortfarande är bussreggad. Någon skåning kanske kan utreda?

/GL

misterD

Hejsan.
Bussen OUE 997 är mycket riktigt i Helsingborg.Den används av Bussförarnas personalreseklubb som
är en helt ideel verksamhet.Vi brukar resa till Prag varje vår och till Skottland på höstarna.
Dessemellan körs det inköpsresor till Tyskland.Liften är bortmonterad och ersatt med en bar.
Bussen står stationerad på BUSSPUNKTEN I Helsingborg
www.reseklubben.dk

Åkarns Kalle

Å herregud man kan inte tro att det är samma buss
vad fin ni gjort han

/Kalle
Åkeriet har kört för Bilspedition, Linjegods, ASG, Fraktarna samt X-Trafik.