Huvudmeny

Linje 67 och 69

Startat av Bussmicke, 27 november 2019, 22:20:55 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Med tanke på stundande förändringar tog jag en liten tur till de bitar som försvinner på linjerna.

Frösundavik, Skansenslingan, Djurgårdensbrunn och Blockhusudden.












//Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peter Rost

Trevligt!

Hornsbergs MAN bussar används som personalbussar (skyltad personalbuss) till/från Brommahallen morgon och kväll.

//Peter

david96

Jag bor just nu nära busshållplatsen där 67 & 508:an går.
Varför ska linjen 67 dras in för?

Nico

Stora delar av Solnavägen, mellan Skytteholm och Karolinska ska inom en nära framtid byggas om till sk. stadsgata samt få bebyggas på bägge sidor. Även nuvarande Hagalunds industriområde ska bebyggas med bostäder, få t-bana och döpas om till Södra Hagalund. Ovanpå detta fortsatta arbeten runt Karolinska sjukhuset respektive Karolinska institutet.

Då linje 67 i nuläget har trafikerat hela Solnavägen, förutom biten mellan Frösundaleden och Stråket, så skulle den drabbas hårt av alla framkomlighetsproblem som kommer följa på det som jag angett ovan. Sannolikt är det utifrån det som man planerat. Det finns ju ändå trafik kvar på olika delar av Solnavägen även om resorna kan bli krångligare för vissa.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Ulf Berlin

Du tog väl några bilder vid Djurgårdsbrunn(skanalen)också?/Ulf

Bussmicke

Jo buss på bron

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Tack för dessa fina miljöbilder!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

4041434548

undrar om något händer med min favoritlinje 68:an?

Ulf Berlin

Citat från: 4041434548 skrivet 01 december 2019, 02:21:54 AM
undrar om något händer med min favoritlinje 68:an?
Vad skulle hända med den?
Den fortsätter väl att"finnas"på hpl skyltarna?/Ulf