Transdev säljer Flygbussarna

Startat av henninggulddager, 19 november 2019, 11:40:52 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Maltkvist

Citat från: buskörare skrivet 04 december 2019, 18:07:17 PM
Håller med, därav frågan här.
Antingen har du eller din kontakt misstolkat för jag som anställd i firman kan nämna att info om läget har gått ut men ingen köpare har i skrivande stund meddelats inom företaget.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

buskörare

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 04 december 2019, 18:41:10 PM
Antingen har du eller din kontakt misstolkat för jag som anställd i firman kan nämna att info om läget har gått ut men ingen köpare har i skrivande stund meddelats inom företaget.

Så inget om att försäljningen är klar har gått ut? Då har han nog missförstått, för han sade att papper om att försäljningen är avklarad hade gått ut, men utan info om vem som köpt. Vilket jag tyckte var konstigt, men han sade att så var det.

Men då är det fel. Tack för svar!

Martin Maltkvist

Citat från: buskörare skrivet 05 december 2019, 04:48:43 AM
Så inget om att försäljningen är klar har gått ut? Då har han nog missförstått, för han sade att papper om att försäljningen är avklarad hade gått ut, men utan info om vem som köpt. Vilket jag tyckte var konstigt, men han sade att så var det.

Men då är det fel. Tack för svar!
Åtminstone utåt sett (till de anställda) har inget nämnts om en ny ägare men huruvida det har jobbats i bakgrunden senaste tiden vet jag inget om.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin


Carl Eric

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

homer

tror också att de kan bli bra, jämnvikten till Flixbus känns mer balanserad, vi får väl dock hoppas dom inte blir omprofilerade till VYs designprogram