Okänd Swebus Express

Startat av 1896, 04 juni 2015, 07:45:17 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

1896

Någon som känner igen denna ?:

www.fotobus.msk.ru/photo/1358131/

Buss-Hasse

Tankarna går lite till 4357 som hade ombyggd lucka höger fram samt att vi monterade "klubbor" längst bak. Men fronten stämmer inte alls. Mycket osäker.     


Buss-Hasse

Jag är fel ute ser jag. Det är så mycket som inte stämmer. Synd, jag letar efter godingen 4357.

j-a

Ingen 43xx vagn i alla fall,gallret på takkanten fanns bara på äldre vanhoolerna och sen så har denna ett äldre sutrak aggregat,fronten är ju också av äldre sort,om det ens är en "riktig" fd Swebus,mina tankar går hellre åt Linjebuss hållet.Kan inte påminna mig om att det fanns någon vanhool av denna modell hos Swebus express,33xx vagnarna hade andra sidoluckor och skylten inbyggd i fronten ???

Mikey

Lacken ser verkligen "fin" ut för att ha gått i Ryssland i flera år. J-a kan gott vara inne på rätt spår att det inte är en riktig Swebus. Har man flera bussar med texten "Swebus Express" så kan det vara bra att måla det på andra bussar med, så bygger man upp ett varumärke. Det är rätt vanligt där borta. :)
En snabb sökning på andra Van Hooler i samma stad ger flera resultat med Swebus-dekaler, bl.a. denna Linjebuss/Connex...

Bild.


Marc

Min gissning är att det är en i 43-serien som fått ny front efter t.ex. en krockskada.
Passar inte in på så många andra individer, undantaget provbussen 3929.

j-a

Citat från: Marc skrivet 04 juni 2015, 19:16:56 PM
Min gissning är att det är en i 43-serien som fått ny front efter t.ex. en krockskada.
Passar inte in på så många andra individer, undantaget provbussen 3929.
Är du säker Marc?  ;) kolla in takgallret längs hela sidan,samt ac n,dessutom ser det ut som den har ett skåp innanför bakom framdörren

Lars-Håkan_E

Det här är högst troligt en fd Norrlandsbuss, Linjebuss/Norrlandskusten/Pitebuss mfl.

Utförandet med luckor, vindruta o aluminiumfälgar luktar Linjebuss

Vad säger vår skribent i Burträsk?

Greger Larsson

Troligen fd LB023. Även 001-003 var relativt lika men saknar skåpet innanför framdörren. Det kom väl över ett par från NTAB också, men de var äldre.

Buss-Hasse

En riktig slamkrypare för oss bussdiggare. Gammal Linjebuss med Swebuslogga. Ha, ha

Marc

Definitivt en slamkrypare som ger lite motion av huvudet!  ;) ;)