Huvudmeny

2 volvo 8500.

Startat av Möllers, 08 oktober 2008, 21:53:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Jag fotade bara 2 volvo SLare i Aug finns det fler  ???
Och hur många scania Omnilinkar finns det i Malmö i SLare bra att veta ner jag ska ditt igen sen.



Sundås

4898 ska också finnas där. Jag fick dock också bara dessa två på bild i våras.
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Möllers

#2
okey tack för infon jo ska vara där i 5-6 timmar så jag hinner fota alla jag behöver .
Kommer åka ifrån Landskrona kl 1140 är framma vid mellan kl kvart över ett i Malmö åker till baka kl 1900 bussen i Malmö är hemma vid efter 2100.
Sen är jag hemma vid datorn 2200 sen blir det mycket att göra som jag gillar att kolla igenom bilder o så.
Denna gången ska jag fota i fler gator o så inte bara på södervärn o centralen har tänkt med fota i värnhem många fler bara gå rund så fota av som mycket man kan  8)
Jag kommer fota alla SL bussarna om jag ser dom alla gånger.
Detta året har jag gott ner 8 kg att fota i så man rör sig mycket bra för kroppen o hälsan kommer bli mörks sista timmarna i Malmö får jag öva fota i mörker det ska bli spännade.

blubb

Citat från: Mattias Möller. skrivet 08 oktober 2008, 21:53:20 PM
Jag fotade bara 2 volvo SLare i Aug finns det fler  ???
Och hur många scania Omnilinkar finns det i Malmö i SLare bra att veta ner jag ska ditt igen sen.




Veolia
3st 8500
1st Omnilink
1st OmniCity Led

Arriva
4st Omnicity

Möllers

#4
tack jag fotade alla blå omnicityn ner dom körde den dagen tycke dom kom ofta i södervärn hella tiden.
Sen ska jag fota mer på Veolia Scania Vega snyggaste Vega bussen i Skåne tycker jag.

Möllers

sen finns dom som kommer ifrån kalmar finns dom kvar ochså nu för mig det var 2 stycken volvo bussar rätt snygga.
Sen Scania ALB bussen bryggade den köra linje 146 på dagarna eller på nån annan linje i malmö ???

Cyklisten

Kalmarbussar går både hos Arriva på 100/146/150 (Säffle 2000NL) och hos Veolia, mest på 141 och 142 (Volvo 8500). ALB:n har jag dock aldrig lyckats se i linjetrafik.

Möllers

veolia 8500 är det med kalmar busssar eller dom SL bussarna.
ALB bussarna sog jag i trafik i Trelleborg ner jag åkte ditt kom det en ALB jag kollade Extra.
Undrar ner jag ska fota en ALB för första gången tro dom är min favoritbussar  8)
Har man turen kanske dom kör i Malmö ner jag är där 5 timmarna.

Cyklisten

Veolia har både de SL-röda 8500LE som går i stadstrafik (dessa är 4897-4899) och några Kalmargula 8500 i serie 23XX, själv såg jag 2312 och 2315, de går på regionlinjerna.

Möllers

okey visste det inte körde volvo 8500 kalmar i Malmö då har man ser framimot  :)