Huvudmeny

2 Omni'sar

Startat av Jonas Strömblad, 06 juli 2007, 19:36:27 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Strömblad

Två bilder från Helenelund



Tillfälligt hållplatsläge för linje 523H i Helenelund pga arbeten på normala hållplatsen.




Veolia 4883 skall åka åt andra hållet, dvs på linje 523V. Här syns arbetet... Rörig väg till krogen numera  ::)
Enligt skyltarna vill de att man inte skall använda gatan för att komma upp mot centrum, utan man skall traska runt lite på gångbanor. Tror inte någon gör det!

/J

Niklas Bygdestam

Inga SL-märken i fronten! ??? ::)
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

bjalle

#2
Trevliga bilder

Fredde

Verkar vara mer regel än undantag numera att hoppa över SL i fronten efter byte av lucka eller omlackering etc. Detta kan ses på många områden...

/Fredde

Magnus_J

skall man gissa så har de nog trillat av. det brukar vara hål i fronten iallafall.
tror inte Veolia lägger några slantar eller resurser sista månaden, vilket börjar märkas ganska väl på vagn parken.

/Magnus - som själv satt i helenlund i går och väntade några gånger.

Jo

Citattror inte Veolia lägger några slantar eller resurser sista månaden, vilket börjar märkas ganska väl på vagn parken.

I Skåne följer ju bussarna avtalen på vissa avtal(Främst avtalen som kräver gasbussar) och där sker ju en värdering av bussarna som fastställer vad det nya bolaget ska betala för fordonen.

I SL-land ägs ju vissa av bussarna av SL och lånas ut till respektive trafikutövare. Hur har man specat hur service och dyligt ska skötas och vad händer om dessa bussar inte är i normalt skick vid avtalets slut. Finns ju exempel på där man dragit ner servicen till ett minimum även på egna bussar som ska till andra trafikområden med kostsamma följdreperationer som följd så varför skulle man annars behandla SL:s bussar bättre än sina egna.