Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?

Startat av virtual1, 16 maj 2013, 11:47:12 AM

1 Medlem och 8 gäster tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Lulebussen

Citat från: Lulebussen skrivet 10 februari 2020, 15:58:54 PM
Från tabussen.nu:

Citat från: Länstrafiken Västerbotten
Styrelsen för Länstrafiken i Västerbotten AB beslutade den 27 september att Länstrafiken ska genomföra korttidsupphandlingar på ett år för de avtal som upphör vid tidtabellskiftet 2020 eller januari 2021. De avtal som kan förlängas kommer att förlängas ett år. Tidigare har alla pågående- och planerade stomlinjeupphandlingar varit pausade.

Bakgrunden till beslutet är att Norrbottens besked om att lägga ner bussgodsverksamheten även påverkar Västerbottens godsverksamhet och framtida upphandlingar i stor utsträckning. Att veta vilka fordon som ska upphandlas eller när frågan kan vara avgjord finns idag ingen information om.

När bussgodsfrågan är löst kommer upphandlingsprocessen att starta på nytt för perioden efter tidtabellskiftet 2021. Tilldelningsbeslut planeras till hösten 2020.

BR

Citat från: Bussmicke skrivet 24 februari 2020, 12:03:21 PM
Vad är vitsen med denna korta upphandling?

Problemen med Bussgods i Norrbotten som ju även drabbar Västerbotten.

BR

Citat från: Lulebussen skrivet 24 februari 2020, 11:13:40 AM
Jag tror inte det. Efter att ha kollat i tidtabellerna får jag det till att Bäckströms idag kör ett omlopp med linje 37 Vilhelmina-Storuman, linje 31 Storuman-Lycksele och linje 43 Lycksele-Vilhelmina. Jag skulle tro att det är den turen på linje 31 som avses. Det behöver inte nödvändigtvis vara hela linje 31 som upphandlats.

Du har så rätt och precis fått de bekräftat också.


elliot

Hej 

En liten fråga när får man veta vilka som får trafiken ute på Nacka Värmdö?

Niclas Wennerlid

Trafiknämnden har sammanträde 16 juni kl 14:30, då kommer besked om Nacka/Värmdö och Huddinge/Botkyrka/Söderort.

// Niclas

elliot


Ersa

#1058
Det var exakt! :) Har du de exakta datumen sammanträdena för Norrort och Norrtälje också? Jag har bara hittat månaderna; april och juni.

Niclas Wennerlid

Jajamän, Trafiknämnden har sammanträde på ett extramöte 14 april kl 14:30.
Då beslutas tilldelning för E35 Norrort och E38 Norrtälje.

// Niclas

Ersa


Peter Rost

Spännande helt klart - även om jag inte arbetar i "branschen". ;)

//Peter

S Svensson

Upphandling för Västtrafik i Vårgårda och Alingsås under 2020 med start 2021 troligen.  Linjen  Borås-Fristad-Vårgårda kör i gammalt avtal ett år till. (Dvs linje 582, annonserad i någon tur som 240)


Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.