Tekniska Högskolan (T) 1998

Startat av Bussmicke, 16 december 2023, 00:50:39 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Detta datum var tydligen en onsdag, så 625 var då ännu inte förkortad till Danderyds sjukhus som södra ändhållplats på vardagar. Några få år senare fick den fortsätta ner till Tekniska högskolan enbart på helgdagar, och till sist inte alls. Augusti 2008 klipptes linjen av i Söderhall för alla avgångar, som nordligaste ändhållplats.

Även trevligt med bilder på de grå 18-20 meter långa ledvagnarna på 639, som idag är bara är ett minne som allt färre kommer ihåg. En vända Öregrund - Stockholm - Öregrund körde förarna, och sen var hela arbetsdagen över.

Peter Rost

Trevligt!

Var 5167 stationerad på Lidingö när bilden togs?

//Peter

Karsten

Citat från: Peter Rost skrivet 16 december 2023, 05:25:06 AMTrevligt!

Var 5167 stationerad på Lidingö när bilden togs?

//Peter

Skulle tro att det var Hornsberg som den tillhörde då. Hornsberg hade enstaka avgångar på Roslagslinjerna, men de gick oftast med H27A 4109 så 5167 gör nog ett tillfälligt inhopp.

Bussmicke

r det någon som vet inventarienumret på Ekmanbussen? 13 eller 19?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Eje Larsson

Samverkan UL/SL var ett kreativt sätt att skapa attraktivare trafik för kunderna. Man fick bort onödiga byten, förarna fick tjänster som upplevdes som attraktiva. Sist, men inte minst sparade vi fordon. Det var Busslinks Rimbodepå, Swebus depåer i Uppsala och Östhammar som var inblandade. Ja, vilka tider det var. SL dök upp i Alunda, Björklinge och Järlåsa beroende på var ledbussen gjorde störst nytta. Swebus körde turer på 641. I dag verkar det vara prio ett att bussen har rätt färg och det andra bryr man sig inte alls om.

Ulf Berlin

Swebussen är 3740.
Vid denna tid fanns det alltid något intressant att se däruppe :) /Ulf

Fredrik Gelin

Citat från: Eje Larsson skrivet 16 december 2023, 11:20:12 AMSamverkan UL/SL var ett kreativt sätt att skapa attraktivare trafik för kunderna. Man fick bort onödiga byten, förarna fick tjänster som upplevdes som attraktiva. Sist, men inte minst sparade vi fordon. Det var Busslinks Rimbodepå, Swebus depåer i Uppsala och Östhammar som var inblandade. Ja, vilka tider det var. SL dök upp i Alunda, Björklinge och Järlåsa beroende på var ledbussen gjorde störst nytta. Swebus körde turer på 641. I dag verkar det vara prio ett att bussen har rätt färg och det andra bryr man sig inte alls om.
Det finns fortfarande minst ett undantag där UL kör första halvvarvet på 677, men de två avgångarna går visserligen inte över länsgränsen tror jag så det räknas kanske inte i sammanhanget.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk


zjbus

Citat från: Bussmicke skrivet 16 december 2023, 11:09:23 AMr det någon som vet inventarienumret på Ekmanbussen? 13 eller 19?
Inget Invnr angivet varken där eller hos Perssons Buss eller hos Wetlandia AB på Hinon. https://www.svenskbusshistoria.se/#bus/46998

Bussmicke

Jag har inte lyckats klura ut det än.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.