OmniCity i Venedig [4 bilder]

Startat av christianm, 11 augusti 2007, 17:08:49 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

christianm

Så har jag varit på en liten resa med mina inte så bussintresserade vänner igen. I Venedig lyckades jag sno åt mig en liten stund vid busstationen och kunde bland annat knäppa några av de OmniCity man använder i trafiken in till fastlandet. Ber att få återkomma med fler bilder från denna resa men då blir det inga fler "svenskar".




- Ursäkta, går den här bussen till Venedig?





LinusA

Fina bilder!

Inåtgående bakdörrar...inte så vanligt på OmniCitysar?

Noterar också de tydliga matrisskyltarna (eller bara bra skärpa med kameran  ;) )

Niklas Bygdestam

Citat från: LinusA skrivet 11 augusti 2007, 21:05:35 PM
Fina bilder!

Inåtgående bakdörrar...inte så vanligt på OmniCitysar?

Noterar också de tydliga matrisskyltarna (eller bara bra skärpa med kameran  ;) )


Det är inte matrisskyltar utan lysdiodskyltar
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Omni

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 11 augusti 2007, 21:13:24 PM

Det är inte matrisskyltar utan lysdiodskyltar

Stämmer bra det, och dessutom är de sådana nästan uteslutande på nya bussar i Italien, åtminstone på dom ca 200 Scania Omni-bussarna.
Denna typ är mer eller mindre även standard på övriga leveranser av Omni-bussar idag.

Venedig har som ni ser rätt många OmniCity i sin flotta...närmare 100st är det i dagens läge. Man har beställt bussar i flera omgångar, med början med ett 50-tal i första omgången, och sedan tre eller fyra omgångar till med mellan 10-20 i varje.

Uffe

Fredde

Sitter och funderar på hur dessa dioder uppfattas av mötande. Kan det vara sånna som Traveller har på, åtminstone en, av sina vagnar? Tyckte det var riktigt klar och tydlig text när jag mötte den igår.

/Fredde

christianm

Citat från: LinusA skrivet 11 augusti 2007, 21:05:35 PM
Fina bilder!

Inåtgående bakdörrar...inte så vanligt på OmniCitysar?

Noterar också de tydliga matrisskyltarna (eller bara bra skärpa med kameran  ;) )

Att det är inåtgående bakdörrar kan väl ha att göra med att man på italienskt vis har ingång längst fram och längst bak och utgång på mitten...