Nya Arriva ledbussar, 3 bilder från garaget

Startat av Cyklisten, 10 augusti 2007, 21:25:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cyklisten

Det har kommit 10 ledbussar och 5 korta bussar istället för 15 kortvagnar. Det sägs att alla ska rulla på gatorna redan när Malmöfestivalen börjar...
Här kommer 3 dåliga bilder







Ursäkta bildbehandlingen men jag sitter vid brorsans dator som är fullt med skräp och jag pallar inte att photoshoppa mer än så.

Rickardo

Tack för snygga bilder!  ;D
Detta blir väl första gången vi får MAN-ledbussar i Skåne?
De borde väl gissningsvis köras på linje 4, 7 och 35.

Mvh Rickardo

Cyklisten

De ska köra även på linje 5, där finns det många ledbussar även på söndagar.

Niklas Bygdestam

Citat från: Rickardo skrivet 10 augusti 2007, 21:38:32 PM
Tack för snygga bilder!  ;D
Detta blir väl första gången vi får MAN-ledbussar i Skåne?
De borde väl gissningsvis köras på linje 4, 7 och 35.

Mvh Rickardo


Så då var vi före med MAN-ledbussar i Uppsala? De finns ju redan i trafik ;D

Kan föresten inte låta bli att jämföra de här bussarnas lack med Uppsalas MAN-bussar. Det är givetvis en smaksak men jag tycker att MAN-bussar av den här modellen klär bättre i Uppsalagrönt ;)
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

virtual1

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 10 augusti 2007, 21:59:36 PM

Så då var vi före med MAN-ledbussar i Uppsala? De finns ju redan i trafik ;D

Kan föresten inte låta bli att jämföra de här bussarnas lack med Uppsalas MAN-bussar. Det är givetvis en smaksak men jag tycker att MAN-bussar av den här modellen klär bättre i Uppsalagrönt ;)

Vadå före? - Man-Led har ju rullat i Kallhäll o Södertälje ett bra tag nu :-) - för att inte tala om innerstan i Stockholm på blåbussarna!

Fredde

Uppattar jag dig fel nu, men MAN i Stockholms innerstad?  ???

/Fredde

Johan B

Eller så har vi haft MAN-ledbussar i Göteborg sedan 2000 :-\... På tal om att vara först ;D

virtual1

Citat från: Fredde_J skrivet 10 augusti 2007, 22:31:54 PM
Uppattar jag dig fel nu, men MAN i Stockholms innerstad?  ???

/Fredde

Trodde inte de var SÅ okända ;-)


Niklas Bygdestam

Citat från: virtual1 skrivet 10 augusti 2007, 22:28:59 PM
Vadå före? - Man-Led har ju rullat i Kallhäll o Södertälje ett bra tag nu :-) - för att inte tala om innerstan i Stockholm på blåbussarna!


Visst! Men nu jämförde jag med Skåne, jämförde MAN-led i Skånegrönt och Uppsalagrönt ;D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

virtual1

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 10 augusti 2007, 22:44:51 PM

Visst! Men nu jämförde jag med Skåne, jämförde MAN-led i Skånegrönt och Uppsalagrönt ;D

Men så skrev du inte =) - du skrev bara att ni var före i Uppsala med MAN-led :-) - f.ö. är SL-blåa tokmycket snyggare än både GUB och Skånegrönt ;-)

Bussgubben

Citat från: Johan B skrivet 10 augusti 2007, 22:35:18 PM
Eller så har vi haft MAN-ledbussar i Göteborg sedan 2000 :-\... På tal om att vara först ;D

Men de första MAN i GBG är en av de som Swebus skulle ha men ville ej ha dem.

Johan B

Citat från: Bussgubben skrivet 10 augusti 2007, 22:57:31 PM
Men de första MAN i GBG är en av de som Swebus skulle ha men ville ej ha dem.

Jo visst är det så. Synar man en del exemplar där lister nu börjar trilla av ser man faktiskt SL-lack så 08:orna ska kanske ha halva äran ändå?

Sundås

Är det bara jag som tycker att de var ursnygga i skånegrönt? :)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Andreas Ljungqvist

Klart snyggast i ST grön, Uppsala gröna ser ut som en sur uppstötning.. Tack för bilderna..

Johan B

Citat från: Andreas Ljungqvist skrivet 11 augusti 2007, 08:41:21 AM
Klart snyggast i ST grön, Uppsala gröna ser ut som en sur uppstötning.. Tack för bilderna..

Instämmer att Skånelacken är miljoner gånger snyggare. Uppsalas faller bort på den svarta nederdelen i fronten, skitfult rent ut sagt.